مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مقابله با فقر و فساد و تبعیض

مقابله با فقر و فساد و تبعیض

استفاده از همه ابزارها

مقابله با فقر و فساد و تبعیض و تلاش برای تحقق عدالت کار بسیار مهم و البته دشواری است که برای انجام آن از همه ابزار باید بهره جست. از همین رو در جریان رسیدگی به چند پرونده کلان سوء استفاده اقتصادی با هدف حمایت از دستگاه قضایی و مقابله با فشارها در جهت اخلال در رسیدگی آن پرونده ها و نیز ایجاد مطالبه عمومی از ابزارهایی نظیر تجمع های اعتراضی قانونی ، صدور بیانیه ، ارسال نامه سرگشاده ، دیدارهای مستمر با خواص جامعه اعم از علما و نخبگان حوزه و دانشگاه وفعالین فرهنگی و…. استفاده نمودیم.

ترویج و اشاعه گفتمان رهبر معظم انقلاب در بحث مقابله با فقر و فساد و تبعیض نیز گام مهمی در احیای فرهنگ عدالت خواهی و محدود کردن مفسدان است.بخشی از دغدغه های معظم له که در همراه سازی نخبگان اثر بخش بود عبارتند از:

ـ مردم آن کسی را انتخاب می کنند، آن کسی را به آن مرکز قدرت (چه مجلس، چه ریاست جمهوری، چه جاهای دیگر و هر جا که جای انتخابات است) می فرستند که معتقدند براساس ارزش های اسلامی، می خواهد این مملکت را از فقر و تبعیض و بی عدالتی و بقیه ضعف هایی که دارد، نجات بدهد.

ـ هر کسی جلو بیفتد و خود را آماده تحمل مشکلات بکند، مردم دنبال او خواهند بود و به او کمک خواهند کرد. هر دولتی، هر مسئول دولتی، هر انسان روشن بینی، هر عالم دینی و هر فرزانه ای اگر مبارزه با فقر و فساد را دنبال کند، مردم یاری خواهند کرد.

ـ عوامل انحطاط و عقب ماندگی سه چیز است: یکی فقر است، یکی فساد است و یکی تبعیض. اگر با فقر و فساد و تبعیض در کشور مبارزه شود، اصلاحات به معنای حقیقی، اصلاحات انقلابی و اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد. مشکلات ما از این سه پایه شوم و از این سه عنصر مخرب است. ناامنی هم که داریم، به خاطر همین است. بسیاری از ناامنی ها به خاطر فقر است و بسیاری به خاطر فساد است.

ـ با فقر باید مبارزه شود. انسانی که امکان زندگی در حد نیاز و ضروری را ندارد، همان چیزی است که از قول پیامبر نقل شده است که «کَادَ الْفَقْرُ اَنْ یَکُونَ کُفْرا» فقر، انسان را به فساد، به خیانت و به بسیاری از راه ها می کشاند. البته انسان های مؤمن، باید مقاومت کنند، و این مجوز نمی شود که افرادی بخواهند به این بهانه، از مسیر صحیح منحرف بشوند؛ فقر این خطرها را دارد.

خاطره از آقای م- ح