مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

محورهای همایش امربه معروف در اختیار دادستان ها

محورهای همایش امربه معروف در اختیار دادستان ها

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: محورهای همایش اخیر امر‌به معروف و نهی‌از منکر در قالب راهکارهای عملیاتی در اختیار دادستان های سراسر کشور قرار می گیرد.

سید محسن باباییان در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلی امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: همایش ملی امربه معروف و نهی‌از منکر پس از ۹ ماه کار جمعی و نشست‌های تخصصی، برگزار شد و آنچه که در این همایش گذشت، بزودی در قالب کتابی، تدوین و منتشر می‌شود.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی افزود: تلاش داریم محتوا و محورهای این همایش را به عنوان راهکارهای عملیاتی در اختیار دادستان های سراسر کشور و مجلس شورای اسلامی قرار دهیم تا در برنامه‌های آینده خود از این محورها استفاده کنند.

حاجی باباییان با بیان اینکه بسیاری از جرایم در جامعه ما ریشه فرهنگی دارد گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که رعایت قوانین در جامعه فرهنگ‌سازی شود و نباید بنای خود را بر گسترش زندان‌ها و دادگاه بگذاریم.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه در خصوص حادثه اخیر اسیدپاشی در اصفهان نیز گفت: این کار یک جنایت آشکار و منکر بارز بود چراکه اسلام هرجا که کلام امربه معروف و نهی‌از منکر را به کار می‌برد، مردم را به خیر و صلاح دعوت می کند نه برخوردهای خشن و غیرانسانی.

حاجی باباییان با تاکید بر اینکه این کار به لحاظ قانونی و شرعی قابل توجیه نیست افزود: این اقدام، شیطنتی بود که از خارج از کشور به صورت مستقیم هدایت می‌شد و هجمه‌هایی که بعدها به قانون امربه معروف و نهی‌از منکر صورت گرفت و اصل امربه معروف و نهی‌از منکر را نشانه گرفت، حاکی از این امر است.

وی تاکید کرد: بنابراین، حادثه اخیر اسیدپاشی در اصفهان، کار حساب شده سیاسی بود که با هوشیاری مسئولان نظام از جمله رییس قوه قضاییه خنثی شد و رییس دستگاه قضا، معاون اول خود را مستقیما مسئول رسیدگی به این قضیه کرد.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر فرد یا افرادی که این جنایت را انجام داده‌اند، شناسایی، دستگیر و مجازات شوند.