مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

فراخوان همایش «کارآمدی دین در اداره جامعه»

فراخوان همایش «کارآمدی دین در اداره جامعه»

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام حسین امیری با اشاره به برگزاری همایش کارآمدی دین در اداره جامعه اظهار کرد: تبیین الگوهای مدیریت دینی، توسل به اسلام، تدوین و عملیاتی کردن نگاه امام و رهبری، توسعه کارآمدی دین در اداره جامعه و حوزه‌های علمیه از جمله اهداف این همایش است.

وی شناسایی توانمندی اساتید حوزوی و دانشگاهی و طلاب پژوهشگر، بهره‌مندی از ظرفیت نهاد روحانیت در سطح کشور و تولید علم بر اساس آموزه‌های دینی و اصول راهبردی اسلام را از دیگر اهداف این همایش ذکر کرد.

دبیر همایش کارآمدی دین در اداره جامعه یادآور شد: خروجی این همایش مطالب علمی و کاربردی قابل ارائه به مسئولان نظام در سه قوه است.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری پیشرفت کشور تنها بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی امکان‌پذیر است، گفت: دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین به انسان‌ها کرامت می‌بخشد و با ارائه دستورات خود به جامعه آثارش را نشان می‌دهد.

امیری با بیان اینکه چهار محور اصلی برای همایش کارآمدی دین در اداره جامعه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مفهوم‌شناسی کارآمدی دین، کارآمدی دین در رویکرد جامعه شهری، کارآمدی دین در رویکرد جهان شمول و روابط بین‌الملل و نقش کارآمدی دین در حوزه منابع انسانی و سایر امور از جمله محورهای این همایش است.

وی کارآمدی مدیریت دینی در انقلاب اسلامی، نقش مدیریت دینی در مهندسی و برنامه‌ریزی، چگونگی برنامه‌ریزی و اداره جامعه بر مبنای دین، بررسی مفهوم کارآمدی دین در عرصه‌های جامعه، کارآمدی دین، استنباط و اجتهاد و تکلیف‌گرایی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش ذکر کرد.

دبیر همایش کارآمدی دین در اداره جامعه یادآور شد: علاقه‌مندان شرکت در این همایش تا بیستم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.ammarevelayat.com ارسال کنند.

همایش کارآمدی دین در اداره جامعه دهم اسفند‌ماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار می‌شود.

پوستر و اطلاعیه همایش