مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

عکس شهید علی خلیلی در کنار تصاویر شهدای دهم فروردین یزد

عکس شهید علی خلیلی در کنار تصاویر شهدای دهم فروردین یزد

مراسم بزگداشت یوم الله قیام خونین دهم فروردین دارالعباده یزد و یوم الله ۱۲ فروردین با حضور مردم شهید پرور یزد در کنار تربت پاک چهارمین شهید محراب برگزار شد و تصاویر شهدای قیام خونین دارالعباده و شهید ناهی از منکر زینت بخش این مراسم بود.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدبانو، قیام خونین مردم دارالعباده یزد در دهم فروردین ۱۳۵۷ در گرامیداشت چهلم شهدای قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تبریز، نقطه عطفی در جوشش حرکت انقلابی مردم یزد و کشور به شمار می آید .

در این حرکت انقلابی مردم یزد که با هدایت و رهبری چهارمین شهید محراب کشور حضرت آیت الله محمد صدوقی(ره) به جریان افتاد چهار نفر از قیام کنندگان توسط عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و امام خمینی(ره) بعد از این حادثه خونین  پیامی را در محکومیت حرکت وحشیانه رژیم شاه صادر کرد و از برگزار کنندگان مراسم چهلم شهدای تبریز در شهر های مختلف ایران از جمله مردم یزد قدردانی کرد و شهرت جمله تاریخی امام که ” امیدوارم یزد نمونه ای باشد برای سایر استان ها” از این پیام نشأت می گیرد.

بر اساس این گزارش، عکس شهید علی خلیلی شهید ناهی از منکر که در نخستین روزهای سال ۱۳۹۳ پس از یکدوره بیماری ناشی از جراحات جریان امر به معروف و نهی از منکر به خیل شهدا پیوست در کنار تصاویر شهدای قیام خونین مردم دارالعباده یزد قرار گرفته بود و پیوند عمیق مردم این دیار را با حرکت جهادی امربه معروف و نهی از منکر تداعی می کرد.

56789935464

در این مراسم که هر سال در آستانه یوم الله  ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و به صورت مشترک با مراسم گرامیداشت یوم الله قیام دهم فروردین یزد برگزار می شود و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای این قیام شهیدان: محمد حسین پارساییان، شهریار مرادی، رضا نامدار و مهدی قدک فروشان گرامی داشته می شود.

در مراسمی که صبح امروز در مسجد روضه محمدیه همراه با ذکر مصیبت شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) همراه بود حجج اسلام  سید حسن میر رحیمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد و محمدکاظم راشد یزدی به ایراد سخن پرداختند.

9579597694806