مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ضرورت تذکر لسانی در انجام امربه معروف

ضرورت تذکر لسانی در انجام امربه معروف

تبریز – نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان ‌شرقی و امام جمعه تبریز بر ضرورت تذکر لسانی در انجام امر به ‌معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: تذکر زبانی وظیفه همه است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم ظهر امروز چهارشنبه در دیدار آمران به معروف و ناهیان از منکر تبریز با بیان اینکه استاندار جدید آذربایجان شرقی چهره فرهنگی و متدین است، گفت: باید در این سال های آتی برای رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری تلاش کنیم، باید برای پیشرفت امربه‌ معروف و نهی از منکر کمک شود. همه مسئولان امر نیز باید احساس مسؤولیت کنند تا از ارزش‌ها انقلاب و اسلام مراقبت شود.
وی سپس با اشاره به ضرورت حضور جوانان و جذب آنها گفت:باید با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم، یکی از همین راه ها جذب جوانان به مسجد است. دعوت از جوانان و نوجوانان و کودکان به مساجد ضروری است چراکه باعث می شود آنها عادت کنند و به بهانه اینکه کودکان در مسجد شلوغ می ‌کنند نباید مانع حضورشان در مساجد شد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید عزاداری های ماه محرم به دور از خرافه گری ها باشد، ادامه داد: برخی حرکات خرافی در مراسم ‌های عزاداری اشتباه است. برخی ها یکسری خرافات و حرکات و رفتارهای زشت انجام می ‌دهند که تشکیلات امام الحسین (ع) را زیر سؤال می ‌برند.
حجت ‌الاسلام‌ آل‌ هاشم همچنین با اشاره به اتفاق اخیر در مسجد کبود که گردشگران بدون حجاب و با کفش در مسجد کبود حضور دارند، گفت:  هیچ‌ وقت اجازه توهین به منبر و مسجد را نخواهیم داد. در این رابطه اولین هشدار بود در صورت عدم رعایت مسائل از سوی مسوولان ذی ‌ربط به وظیفه خودمان عمل می کنیم.
وی با بیان اینکه وقتی مسئله امر به ‌معروف و نهی از منکر مطرح می‌ شود فکر همه متوجه چند تار موی خانم‌ها می‌ شود، ادامه داد: تذکر لسانی و امر به‌ معروف واجب است اما منکر منکرات جامعه تنها این نیست