مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سردار نظری: قصه امر به معروف و نهی از منکر همچنان غصه دارد

سردار نظری: قصه امر به معروف و نهی از منکر همچنان غصه دارد

قصه امر به معروف و نهی از منکر همچنان غم انگیز است چون این فریضه دینی در جامعه اسلامی بر زمین مانده است.

دبیر اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب در جمع نمازگزاران بیرجند افزود: این فریضه در حالی مظلوم واقع شده است که همه در مسائل اخلاقی به تذکر یکدیگر نیاز داریم ولی توجه کافی نمی کنیم. سردار «نظری» نقش تذکر را در سازندگی افراد بسیار موثر و منحصر به فرد دانست و ادامه داد: اگر به هم تذکر ندهیم و از آسیب های اجتماعی جلوگیری نکنیم جامعه دچار مشکل خواهد شد و این مقوله ای جمعی است و نباید به آن فردی نگریسته شود.

وی افزود: برای انجام این فریضه همه منتظر یکدیگر هستیم در حالی که نباید از جنبه فردی آن غافل شد. عده ای نیز معتقدند حکومت باید این فریضه را انجام دهد ولی این دلیلی برای رفع تکلیف آحاد جامعه در باب اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیست. وی انتقاد کرد که دستگاه های حکومتی با احتیاط و تسامح وارد می شوند، قاطعیت ندارند و آن طور که باید این وظیفه را انجام نمی دهند.

وی ایجاد احساس مسئولیت فردی را در احیای این فریضه بسیار موثر دانست و گفت: مساجد، علما و امامان جماعت نیز نقش تاثیرگذاری در احیای امر به معروف دارند و باید توجه کنند تا مدیریت محوری در محله ها را در اختیار گیرند و زمینه را برای اجرای این فریضه فراهم کنند.

سردار «نظری» از دستگاه قضایی خواست از کسانی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند حمایت کند تا افرادی برای این مهم مورد ضرب و شتم قرار نگیرند و فضایی ایجاد شود که کسی جرات تعرض به این گروه را نداشته باشد. وی نقش نیروی انتظامی را نیز در پاکسازی فضای عمومی جامعه مهم دانست و گفت: باید مظاهر علنی ناهنجاری‌ها در جامعه پاک شود تا مشکلی به وجود نیاید. وی نگاه اداری صرف به انجام این مهم را غیرقابل قبول اعلام و تصریح کرد: باید همه سازمان و دستگاه های متولی با اعتقاد، روز امر به معروف را احیا کنند. فرمانده سپاه انصار الرضا(ع)ادامه داد: اقدام های انجام شده در ستاد احیای امر به معروف استان راضی کننده نیست، جلسه های زیادی گذاشتیم ولی راندمان کار پایین است. وی احیای امر به معروف، هماهنگی، حمایت و هدایت را از کارکردهای ستاد دانست و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم و دستگاه ها این فریضه از مظلومیت خارج شود.

منبع : خبرگزاری خراسان جنوبی