مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی در چهارمین نشست واجب فراموش شده

سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی در چهارمین نشست واجب فراموش شده

رحیم‌پور ازغدی: سبک زندگی در جامعه امروزی رنگ و بوی اسلامی ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما خودمان را با ایام‌های مختلف اسلامی و عوض کردن رنگ لباس و زیارت اهل بیت (ع) فریب می‌دهیم و این یک سبک رایج زندگی در جامعه کنونی ما است.

رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از سبک زندگی در جامعه که رنگ و بوی اسلامی ندارد، خاطر نشان کرد: لیبرالیسم یعنی اباهه‌گری و انجام کارهای خود خواسته که در جامعه ما به شدت رواج دارد و هیچ کس فکر نمی‌کند که باید در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر کرد.

حسن رحیم‌پور ازغدی در در سلسله نشست‌های «بزرگ‌ترین واجب فراموش شده اسلامی» در محل مهدیه مشهد با بیان این مطلب افزود: حضرت زهرا در حالی اولین شهید راه امر به معروف در تاریخ اسلام است که می‌توانست با سکوت، لبخند و توجیه نه تنها مشکلات خانواده خویش، بلکه اعتبار خود را نیز حفظ کنند.

وی با بیان اینکه ایشان همه چیز را فدای عدالت کردند، بیان کرد: اختلاف در زندگی و همچنین شهادت و مشخص نبودن مزار ایشان تاکتیک زندگی حضرت زهرا (س) پس از پیامبر بود که با این حرکت امروز این سوال در ذهن مسلمانان به وجود می‌آید که چرا تنها یادگار پیامبر اینچنین مظلومانه تشییع و دفن شده‌اند.

رحیم‌پور ادامه داد: عده‌ای دلیل این حرکت حضرت زهرا را به علت بی‌دقتی مورخین و یا اختلاف نظر‌ها در طول تاریخ بر می‌شمارند و اگر حضرت غیر از قتل هم از دنیا می‌رفتند باز هم شهید محسوب می‌شدند چرا که سرور زنان عالم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در طول تاریخ سانسور شد، گفت: حضرت زهرا را باید مجاهد بزرگ جامعه سازی اسلامی و شفاف سازی اصول و فروع و راه و بیراهه‌ها دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه یک خانم جوان در ظرف مدت دو ماه پس از رحلت پیامبر توانست دو سبک اسلامی را معرفی کند، یادآور شد: این دو سبک تنها شیعه و سنی نیست بلکه این سبک‌ها با رحلت پیامبر آغاز و تا به امروز ادامه دارد.

رحیم‌پور با بیان اینکه عده‌ای شیعه شناسنامه‌ای هستند اظهار کرد: در آخرت شیعیان زیادی شیعه نیستند و بخش عمده‌ای از مسلمانان اصلا مسلمان محسوب نمی‌شوند.

وی گفت: حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن که رهبری اجتماع فکری جامعه مسلمین را در قبال تکلیف سکوت انتقادی حضرت علی (ع) انجام دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) که فرمودند «ممکن است با حرف زدن من اصل اسلام از میان برود و من اصل اسلام را فدای روش اسلام نمی‌کنم» افزود: به فرموده اهل بیت (ع) وحدت نظام اسلامی باید حفظ شود.

رحیم‌پور افزود: به دلیل حفظ اسلام حضرت علی (ع) پس از شهادت حضرت زهرا (س) با خلفا به هیچ عنوان درگیر نشد و حتی به خلفا با مشورت در کنار انتقاد کردن‌هایشان، کمک نیز می‌کردند.

وی در خصوص سکوت حضرت علی (ع) یادآور شد: این سکوت از آنجایی نشأت می‌گرفت تا قبایل مسلمان و تازه مسلمان با خود نگویند این چه دینی است که با رحلت پیامبر آن، خویشان و نزدیکان پیامبر بر سر قدرت با یکدیگر درگیر شده‌اند.

رحیم‌پور ادامه داد: حضرت علی (ع) نگران بود که مبادا عدل و ظلم و روش اسلام و همچنین امر به معروف با این اختلافات از میان برود و قبایل عرب بر سر حکومت درگیر اختلافات داخلی شوند.

وی با بیان اینکه به فرموده اهل بیت (ع) نباید یک مسلمان، مسلمان دیگری را تکفیر کند، خاطر نشان کرد: تا زمان خلیفه چهارم اهل بیت (ع) از این سبک دفاع کردند و پس از بیعت مردم با حضرت علی (ع) و پس از آن با بیعتی پرشور‌تر با امام حسن (ع)، آنان قیام کردند.

رحیم‌پور تصریح کرد: امروز مسئله توده سنی و شیعه مطرح نیست بلکه باید به این توجه شود که امروز هم سبک ما باید سبک اهل بیت (ع) باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز مقابله با قاتلان حضرت زهرا (س) یک اشتباه است و باید با رعایت وحدت طبق فرموده اهل بیت (ع) با آنان که معمولا معاند نیستند برخورد کرد.

وی با بیان اینکه در لسان اهل بیت (ع) دو گروه دشمن آنان هستند، بیان کرد: افرادی که ۲۴ ساعته خداوند را عبادت کنند اما ه اهل بیت (ع) توهین کنند کافر هستند که ناصبی‌ها را می‌توان در این گروه جای داد.

رحیم‌پور افزود: گروه دیگری که از نظر اهل بیت (ع) کافر شمرده می‌شوند شیعیان افراطی هستند که با غلو خود جایگاه اهل بیت را در ردیف خداوند قرار می‌دهند.