مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سخنرانی آیه الله موحدی کرمانی در سومین نشست واجب فراموش شده

سخنرانی آیة الله موحدی کرمانی در سومین نشست واجب فراموش شده

آیت الله ˈمحمدعلی موحدی کرمانی در مراسم عزاداری دهه فاطمیه و نشست ˈواجب فراموش شدهˈ که با موضوع ضرورت تبیین امر به معروف و نهی از منکر در مهدیه مشهد برگزار شد، افزود: مسوولان وظیفه بسیار حساس و سنگینی در اجرای این فریضه برعهده دارند و باید به رسالت خطیر خود بیش از پیش عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل مهم در جامعه نهادینه شود و حساسیت عمومی آحاد مختلف نسبت به انجام آن افزایش یابد.

وی بیان کرد: مسوولین از جمله متولیان فرهنگی باید با فرهنگ سازی مناسب این فریضه را به عنوان یک اصل مهم در جامعه نهادینه کنند و حساسیت عمومی را نسبت به انجام این فریضه افزایش بدهند.

وی اظهار داشت: باید آحاد مختلف جامعه دغدغه انجام امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند و در اجرای این فریضه باید به خط قرمز ها توجه خاص داشت و از ورود و تجسس در حریم شخصی افراد پرهیز کرد.

وی تذکر لسانی را وظیفه مهم مردم در امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت:‌ مردم نباید در اجرای این فریضه با اشخاصی که آنان را نهی از منکر می کنند برخورد فیزیکی داشته باشند چون هر نوع برخورد وظیفه حکومت، مسوولان و دست اندرکاران است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امر به معروف و از نهی از منکر جایگاه بسیار رفیعی در تعالیم اسلامی دارد و اگر آستانه حساسیت عمومی نسبت به این فریضه کاهش یابد، بتدریج گناهان در جامعه افزایش یافته و منکرات جای معروف ها قرار می گیرد و این بسیار خطرناک است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: توجه اساسی به این فریضه زمینه ساز کاهش و رفع مشکلات در بخش های گوناگون اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: مسوولین باید ضمن توجه به این فریضه، با اتحاد و همدلی همه تلاش خود را برای ارائه خدمات موثر به مردم و رفع مشکلات جامعه به کار گیرند.

موحدی کرمانی گفت:‌ امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه خود و با سرمایه حضور مردم در صحنه و با ساقط کردن ر‍ژیم منفور پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی سرمنشاء بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر در کشورمان شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه که در راس حکومت اسلامی قرار دارد مهمترین معروف است و بنابر تاکیدات امام راحل امروز حفظ این حکومت از مهمترین واجبات است.

امام جمعه موقت تهران، حضرت فاطمه زهرا (س)‌ را الگوی یک انسان وارسته آمر به معروف و ناهی از منکر برشمرد و افزود: آن حضرت گام های بسیار مهمی برای مقابله با انحراف های بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) برداشتند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم باید با افزایش شناخت و آگاهی به نامزدهای اصلح ریاست جمهوری رای بدهند.

ایشان همچنین افزودند: مردم باید در این انتخابات با بررسی قبلی به فردی که شناخت کافی از خصوصیاتش پیدا کرده اند، رای بدهند و فقط به ظاهر و ادعاهای نامزدهای ریاست جمهوری اکتفا نکنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اینکه نامزدهای ریاست جمهوری در ظاهر عنوان کنند که گوش به فرمان ولی فقیه هستند، شرط کافی برای انتخاب فرد اصلح نیست و مردم نباید به آن اکتفا کنند و باید به شخصی که اطاعت از فرمایش های ولی فقیه در عملکرد وی محرز شده است، رای بدهند.

وی با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب گفت:‌ رای به نامزد اصلح ریاست جمهوری که چهار سال مسوولیت خطیر قوه مجریه کشور را عهده دار خواهد بود از اهمیت بسیاری برخوردار است و به طبع رای مبتنی به شناخت به نامزدهای این انتخابات فوق العاده حساس و مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از مردم و واجدین شرایط اخذ رای خواست اگر شناخت کافی از نامزد و یا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ندارند با افرادی که شناخت کافی دارند مشورت کرده و با دید باز به فرد اصلح رای بدهند.

آیت الله موحدی کرمانی ولایت مداری و تبعیت محض از منویات ولی فقیه را از جمله خصوصیات نامزدهای اصلح انتخابات و به خصوص انتخابات ریاست جمهوری ذکر کرد.

وی حمایت از منویات ولی فقیه و آرمان های نظام جمهوری اسلامی را مهمترین معروف برشمرد.