مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

روحانیون معرف فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر هستند .

روحانیون معرف فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر هستند .

بسم الله الرحمن الرحیم

معاون اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت : نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر امر بسیار مهمی محسوب می شود و نخستین گام، معرفی این فریضه بزرگ الهی است که روحانیون وظیفه انجام آن را برعهده دارند.

به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، حجت الاسلام جواد صادق زاده، روز دوشنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲ در نخستین گردهمایی روحانیون و امامان جماعت ایمیدرو و شرکت های تابعه افزود: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله شامل قلبی، زبانی و یدی دارد.

وی اضافه کرد:تبلور این فریضه در تذکر زبانی است و تا آن را نهادینه نکنیم، آثار این فریضه محقق نمی شود و مرحله یدی نیز مربوط به قوه قضائیه است.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به ضرورت اجرای سه اقدام برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اذعان داشت: نخستین گام، معرفی این فریضه بزرگ الهی است که روحانیون وظیفه انجام آن را برعهده دارند.

وی دومین اقدام را احیای فرهنگ پذیرش سخن حق ذکر کرد و اضافه کرد : سومین گام، آموزش شیوه های تذکر زبانی است.

بنابراین گزارش ،محمد اخلاقی نیا، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر ایمیدرو نیز در این گردهمایی ، با اشاره به اینکه روحانیون مشعل هدایت جامعه بوده و باید به فعالیت های فرهنگی دستگاه ها شکل و جهت دهند، گفت: چنانچه نقش هدایت جامعه مورد پذیرش جامعه قرار نگیرد و نیز روحانیون ابزار لازم را برای تحقق آن در اختیار نداشته باشند، تحول مناسبی در این زمینه حاصل نخواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد ارتباط منسجم با روحانیون و امامان جماعت ایمیدرو و نیز آشنایی با مشکلات و بررسی راهکارهای مناسب ذکر کرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر ایمیدرو ، مسوولیت روحانیون در جامعه را سنگین دانست و تصریح کرد: از جمله مسوولیت های روحانیون، تطهیر ساحت دین از خرافات، به روز بودن و نیز منادی وحدت و برادری بودن است.

در ادامه این همایش رییس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: روحانیون مسوول ایجاد فضای فرهنگی، دینی و اعتقادی هستند.

فریدون احمدی اظهار داشت: دین و اخلاق از ضروریات محیط های کاری محسوب می شود و ما باید بر مبنای اعتقادات کار کنیم.

وی گفت : برای حذف مشکلات فضای کار همچون فساد اداری، تکریم ارباب رجوع و غیره، نیازمند توجه به نگرش دینداری هستیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه روحانیون باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از مدیران شروع کنند، اظهار داشت: با این روند، بدنه واحد های کاری بهتر می شود چرا که سلسله مراتب اداری، مدیران را الگو قرار می دهند و رفتار خود را با آنها تطبیق می دهند.

وی ادامه داد: بدون شک، فعالیت های کاری که بر مبنای اعتقادی و ارزشی باشد، کارها مطلوب تر پیش خواهد رفت.