مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

خاطرات جذاب آمرین به معروف در موضوع کمک به نیازمندان

خاطرات جذاب آمرین به معروف در موضوع کمک به نیازمندان

اقدام جالب جوان نیکوکار آملی برای کمک به نیازمندان و ایتام

برای نخستین بار در کشور جوان نیکوکار آملی برای کمک به نیازمندان و ایتام دست به کار جالب توجهی زد و ۱۰ درصد تخفیف محصولات خود را از سوی مشتریان به نیازمندان اختصاص داد.

این جوان با ابتکار بسیار جالب و تحسین برانگیزه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در هفته جشن نیکوکاری اقدام به فروش محصولات خود با ۱۰ درصد تخفیف ویژه کرده که از این درصد تخفیف توسط خود خریداران به نیازمندان کمک می‌شود تا با این ابتکار جالب که در کشور نمونه است در سال‌های بعدی در بین دیگران گسترش پیداکند.

عادل تنکابنی مدیریت فروشگاه بزرگ های پرمارک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران که سرپرستی شش نفر یتیم را در طول چهار سال برعهده دارد،گفت: اگر توانسته باشم به درمانده‌ای یاری کرده باشم آن را به همکاران و آشنایان هم گفتم،این را از سر غرور مادی نمی‌گویم به قصد اشاعه عادت و فرهنگ‌سازی به قول امروزی‌ها،می‌گویم،اعتقاد دارم بچه‌ها باید از همان زمانی که پول توجیبی از والدین خود می‌گیرند،یاد بگیرند به هم‌شاگردی که شاید پول کفش، دفتر و کیف ندارد،دوستانه کمک کنند.بزرگترها هم باید یک قلک توی خانه مخصوص ایتام بگذارند.فایده و اثر این گونه کارهای پرثواب،برکت زندگی و عمر و تشویق دور و اطرافیان به نیک‌خواهی است.

یک هزار و ۹۰۰ حامی آملی در طرح اکرام ایتام سرپرستی از۶۵۰ یتیم این شهرستان را برعهده دارند که تعداد ایتام تحت سرپرستی حامیان ۶۵ یتیم در این شهرستان هستند که ماهانه ۳۵۰ میلیون ریال به حساب آنها واریز می‌شود.

 


 

اکرام محرومان در نگاه امام خمینی رحمه الله

یکی از مهم ترین آرمان های امام خمینی رحمه الله ، تحقق عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی و حمایت از محرومان و فقرستیزی بود. ایشان همواره مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب می دانست. امام خمینی رحمه الله در عمل نیز نشان داد که جهت گیری اقتصاد اسلامی در راستای حفظ منافع محرومان و گسترش مشارکت عمومی آنان است و مبارزه اسلام با زراندوزان، بزرگ ترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهی دستی به شمار می رود. ایشان به مجلس و دولت سفارش می کند قدر ملت را بدانند و در خدمت گزاری به آنان، به ویژه مستضعفان و محرومان فروگذاری نکنند. از نظر ایشان، هدف اصلی توسعه پس از حفظ اسلام و کشور اسلامی، محرومان و ستم دیدگان هستند و در این مورد، سخنان ارزنده ای دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

طریق اسلامی این است که مستضعفین را حمایت کنند.

گمان نمی کنم که عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.

به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت می کنم که خیر دنیا و آخرت شما در رسیدگی به حال محرومان جامعه است.