مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بازخوانی نظرات ۵ / امر به معرو ف از دیدگاه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد

بازخوانی نظرات 5 / امر به معرو ف از دیدگاه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد

بسم الله الرحمن الرحیم

غلامحسین دشتی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در جلسه شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شرکت‌ها و کارخانجات یزد، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک مقوله جدا از وظیفه فردی و اداری ندانست و تأکید کرد: باید این فریضه را با تلاش مستمر، با انگیزه دینی و برای بهبود وضع موجود و کاستن از نارسایی‌ها اجرا کرد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف بلند قیام امام حسین(ع) بود و ما باید از این سنت و سیره آن حضرت الهام بگیریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد افزود: بسترسازی ادارات و نهادها برای احیای این سنت الهی مهمترین عامل ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بنیان مستحکم نداشته باشد، موجب تضعیف بنیان دین و اسلام می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با بیان اینکه خانوده‌ها نقش مهمی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارند، افزود: باید مهارت اجرای لسانی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در خانواده‌ها تقویت شود.

دشتی یادآور شد: باید بسترسازی کنیم تا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم که سلامت جامعه در اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است و باید با حساسیت خاص به این دو فرضیه نگاه و به آن عمل کرد.

وی افزود: امروز اجتماع، جامعه و کشور سالم باید امر به معروف و نهی از منکر و عمل به آن در همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و کارخانجات پیاده و اجرا شود.

دشتی همچنین تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از مکان‌های عمومی، شرکت‌ها و کارخانجات و نهادها شروع شود تا این امر به طرق مختلف در بین آحاد مردم جامعه گسترش یابد.

وی افزود: تلاش کسانی که در این حوزه کار می‌کنند بر این است که جامعه را از بی‌تفاوتی نسبت به خوبی و بدی درآورده و به یک کانون فعال در فریضه امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد ضمن حساس برشمردن این فریضه، توصیه‌های مفیدی در زمینه اجرای این مهم ارائه کرد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی اظهار کرد: برگزاری جلسات رسمی به منظور همگانی شدن این فریضه الهی در استان، تشکیل چندین جلسه با واحدهای صنفی و تشکل‌های مردمی، تذکر و توصیه‌های مکرر در جلسات مختلف از مهمترین برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل است.

امرالله فلاح زاده اظهار کرد: شما به عنوان مراقبان و حافظان ارزش‌های اصیل دین مبین اسلام در جامعه هستید و این یک افتخار برای همه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: مومنین دوستان همدیگر هستند و همدیگر را به کارهای نیک امر و از کارهای بد نهی می‌کنند و هر آن چه برای خودش می‌پسندد برای برادر مومن خود نیز می‌پسندد.

رئیس امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم در این جلسه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله جدا از وظیفه فردی و اداری نیست و نشانه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، عدم آشنایی افراد جامعه از فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

احمد مطهری لازمه اجرای این فریضه را تلاش مستمر، با انگیزه دینی برای بهبود وضع موجود و کاستن از نارسایی‌ها دانست.

تاریخ : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۱

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)