مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بازخوانی نظرات ۲ / امر به معروف در نگاه یحیی شرفی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی

بازخوانی نظرات 2 / امر به معروف در نگاه یحیی شرفی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی

بسم الله الرحمن الرحیم

اجرای صحیح فریضه امر به معروف شاخصه جامعه پویا و متعالی است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با بیان اینکه فلسفه اصلی امر هدایت افکار برای تعالی جامعه در پرتو آگاهی بخشی عمومی است، اجرای صحیح فریضه امر به معروف را شاخصه جامعه پویا و متعالی عنوان کرد.

یحیی شرفی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه آذربایجان غربی، گفت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود، آن جامعه به سمت تعالی و پویایی پیش می‌رود و طبق گفته معصوم(ع) اشرار بر چنین جامعه‌ای مسلط نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در جامعه سکولار از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان احساس مسئولیت اجتماعی تعبیر می‌شود، اضافه کرد: جامعه‌ای پویا، زنده و مترقی است که در آن افراد نسبت به افعال یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای بی‌تفاوت جامعه‌ای مرده است، ضرورت امروز جامعه را آگاهی‌ دادن اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند جامعه را از بسیاری ناملایمات و ناهجاری‌های اجتماعی مصون بدارد. رسانه‌ها به عنوان ابزار ارتباطی فراگیر در جامعه می‌توانند در جهت افزایش آگاهی‌های مدنی و هدایت افکار عمومی جامعه نقش مؤثری داشته باشد. در حقیقت رسالت قرآن، پیامبران برگزیده خداوند و امامان معصوم(ع) نیز هدایت بشر و ترسیم بایدها و نبایدهایی است که انسان را از حرکت به سوی رستگاری باز می‌دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، معتقد است گرچه آمارهای موجود در حوزه فعالیت ستاد نقطه مطلوبی را نشان می‌دهد، اما این حوزه جای کار بسیار دارد و همچنین برخوردهای چکشی در این حوزه کارآمدی چندانی نخواهد داشت.

شرفی ادامه داد: ساختار فریضه امر به معروف و نهی از منکر طوری است که آحاد مختلف جامعه به طور ضمنی در آن درگیر هستند و فلسفه اصلی آن بیان زبانی در جهت اصلاح جامعه و نهادینه شدن فرهنگ اصیل دینی است.

تاریخ : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)