مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ایجاد وزارت و یا سازمان امر به معروف و نهی از منکر

ایجاد وزارت و یا سازمان امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور، خواستار ایجاد وزارت و یا سازمان امر به معروف و نهی از منکر در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به رحلت حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه (س) همه اموال خود را در راه گسترش دین مبین اسلام هزینه کرد.

وی با بیان اینکه وی پیامبر گرامی اسلام(ص) را یاری کرد تا ایشان دین اسلام را تبلیغ و ترویج کنند، ادامه داد: حضرت خدیجه (س) کمک شایانی به دین اسلام کرده است.

خطیب جمعه خرم‌دره با بیان اینکه جا دارد زنان مسلمان در زندگی خویش به حضرت خدیجه (س) اقتدا کنند، تصریح کرد: بانوان مسلمان باید در تربیت اولاد، شوهرداری، در صبوری بر مشکلات و در حمایت و پشتیبانی دین به حضرت خدیجه اقتدا کنند.

خبرگزاری فارس: ایجاد وزارت و یا سازمان امر به معروف و نهی از منکر

وی در ادامه ضمن تبریک میلاد پر خیر و برکت کریم اهل بیت امام حسین مجتبی (ع)، روز اکرام را گرامیداشت و گفت: همه شیعیان امام حسن (ع) مثل آْن امام عزیز، فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند.

نورپور اذعان داشت: همه باید در این ماه مبارک رمضان که به کارهای نیک چند برابر اجر و پاداش داده می‌شود به فکر کارهای خیر و به ویژه محرومان باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اواخر مأموریت دولت دهم قرار داریم، از زحمات دولت محترم تقدیر کرد.

خطیب جمعه خرم‌دره متذکر شد: دولت طی هشت سال کارهای خوبی انجام داد، البته ضعف‌ها، نواقص و اشکالاتی هم داشت که در ارزیابی باید محسنات و معایب در کنار هم لحاظ شود.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، کار زیاد و پرشتاب و اعراض از آسایش‌ها و آسودگی‌ها، طرح و برجسته کردن شعارهای انقلاب، سفرهای استانی، استکبار ستیزی و عملیاتی کردن بعضی از کارهای بزرگ مثل هدفمندی کردن یارانه‌های و سهمیه بندی بنزین و … از خدمات و کارهای خوب این دولت بود.

امام جمعه خرم‌دره در ادامه با بیان اینکه برای دولت جدید هم آرزوی توفیق داریم، ادامه داد: برابر تأکیدات مقام معظم رهبری همه باید به دولت جدید کمک کنند، امیدواریم دولت جدید هم با استفاده از امتیازات دولت‌های قبلی و رفع نواقص و ضعف‌ها گذشتگان بر توفیقات خویش به ویژه در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ بیفزاید.

وی در ادامه با اشاره به بحران و گرفتاری‌هایی که منطقه خاورمیانه و به ویژه در عراق، افغانستان و سوریه و مصر شاهد آن هستیم، بیان داشت: ریشه همه گرفتاری‌های منطقه در دخالت‌های آمریکا و استکبار جهانی است.

نورپور با بیان اینکه با حمایت و دخالت آمریکاست که انفجارهای زنجیره‌ای در عراق رخ می‌دهد و هر روز تقریباً ده‌ها نفر بی‌گناه کشته می‌شود، افزود: ننگ و نفرین بر شیطان بزرگ که با اقدامات خود مو‌جب مرگ هزاران نفر می‌شود.

خطیب نماز جمعه در ادامه گفت: به استناد اصل هشتم قانون اساسی یکی از وظایف حاکمیت ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است و نیز بر اساس بند یک اصل سوم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر یکی از وظایف مردم و حاکمیت است.

وی در پایان ابراز کرد: پیشنهاد می‌کنیم دولت جدید و مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی مسائل فرهنگی وزارت و یا سازمان امر به معروف و نهی از منکر را راه‌اندازی کنند.

منبع : خبرگزاری فارس