مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

اگر جامعه ای فاسد شد حکومت فاسد در آن رشد می کند…

اگر جامعه ای فاسد شد حکومت فاسد در آن رشد می کند...

نکته مهم در این حرکت این است که سید الشهدا(ع) نمی فرماید خروج من در برابر یزید است و برخورد ایشان بیعت نکردن با یزید است و در مقام تبیین هدف و انگیزه ی قیام تنها سخن ایشان قیام برای اسلام امت رسول الله(ص) است، قیام در مقابل یزید به عنوان یک انسان سفاک وسگ باز معلول بود و علت در اینجا امر به معروف و نهی از منکر است و ایشان نظرشان این بود که اگر جامعه ای فاسد شد حکومت فاسد در آن رشد می کند.

آیت الله علم الهدی در همایش شهدای امر به معروف و نهی از منکر بعد از تسلیت ایام محرم افزودند: اگر ما درست در وضعیت اجتماعی زمان تحقق واقعه یعاشورا توجه کنیم می بینیم اولین شهدای امر به معروف حضرت سید الشهدا و یارانشان بودند.
ایشان با اشاره به شهدای امروز امر به معروف در جامعه بیان کردند: امروز هم عزیزانی که در پایداری این فریضه ی الهی تا مرز شهادت پیش رفتند شهادتشان در خط شهادت سید الشهدا(ع) و یارانشان قرار گرفت. برای تبیین این موضوع مانیازمند توجه به وضعیت اجتماعی زمان امام حسین(ع) است.
آیت الله سید احمد علم الهدی در تبیین قیام ابا عبدالله(ع) تاکید کردند:امام حسین(ع) فرمودند من برای طلب اسلام در امت جدم قیام کردم، ایشان در انقلاب عاشورا تقابل و برخوردی با مردم نداشتند  و اصلا این انقلاب در برابر سلطه ی بنی امیه و عنصر سگ بازی چون یزید خواسته ی خود مردم بود و زمینه ی این انقلاب در جامعه ی آن روز وجود داشت و دلیل این واقعه حضور حضرت در مکه به عنوان یک حرکت ضد استبدادی یزیدی و دریافت ۱۲۰۰۰ نامه از عراق به عنوان پذیرش این قیام و دعوت این نهضت ضد یزیدی در عراق بود.
ایشان دربیان علت خروج امام حسین(ع) از حکومت افزودند: نکته مهم در این حرکت این است که سید الشهدا(ع) نمی فرماید خروج من در برابر یزید است وبرخورد ایشان بیعت نکردن با یزید است و در مقام تبیین هدف و انگیزه ی قیام تنها سخن ایشان قیام برای اسلام امت رسول الله(ص) است، قیام در مقابل یزید به عنوان یک انسان سفاک وسگ باز معلول بود و علت در اینجا امر به معروف و نهی از منکر است و ایشان نظرشان این بود که اگر جامعه ای فاسد شد حکومت فاسد در آن رشد می کند.
آیت الله علم الهدی در تبیین جامعه ی بدون امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند: در جامعه ای که در آن امر به معروف ونهی از منکر در آن حاکم نباشد و مردم در تامین یک حیاط بی دردسر فقط به زندگی فردی خود اشتغال داشته باشند و جنایت و مفاسد دیگران مورد حساسیت آنها نباشد نتیجه آن رشد و پرورش گنه کار و جانی و تسلط آنها بر امت اسلام است.این معلول جامعه ی تارک امر به معروف و نهی از منکر است.
ایشان در ادامه افزودند: اگر حساسیت در مقابل گناه نباشد این باعث توسعه ی گناه در جامعه می شود و این کم کم به عنوان یک فرهنگ در می آید و از دل فرهنگ جامعه جریان حاکم بوجود می آید و این سبب می شود جریان توسعه ی گناه در جامعه حاکم شود و حاکمیت جنایتکارانه بوجود بیاید.

مصاحبه

در هفته ی احیای امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم چطور می توانیم آن را در کشور و استان گسترش بدهیم ؟

مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر ، توسعه اش ، بر می گردد به میزان حساسیت دینی مردم جامعه . مردم اگر در مقابل نا فرمانی خدا حساس باشند به خودی خود امر به معروف و نهی از منکر توسعه پیدا می کند و دیگر اینکه اگر بنا شد گناه هم توسعه پیدا کرد . قبحش مقابل چشم مردم ریخت . دیگه کسی امر به معروف و نهی از منکر نمی کنه.هم باید جلوی توسعه ی گناه رو گرفت و هم حساسیت مردم در مقابل نا فرمانی خدا را باید توسعه داد تا امر به معروف و نهی از منکر توسعه پیدا کند.

مهمترین فلسفه ی قیام عاشورا چی بوده ؟

مهمترینش همین است که امام حسین (علیه السلام) فرمودند : “انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی ، ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر ” یعنی تا امت درست نشه ، تا جامعه درست نشه جریان حاکم درست شدنی نیست . راه اصلاح جامعه هم امر به معروف و نهی از منکر است.