مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر پایه تفکر اصلاحی مستمر جامعه قرار می‌گیرد.

امر به معروف و نهی از منکر پایه تفکر اصلاحی مستمر جامعه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی اظهار داشت:به دلیل مکانت فرهنگ در تئوری پیشرفت موضوع امر به معروف و نهی از منکر پایه تفکر اصلاحی مستمر جامعه قرار می‌گیرد که باید پذیرفت این اصل که اصلی بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه ما است جایگاه خود را نیافته است حال آنکه مسئولیت مشترک آحاد ملت در این اصل قرار دارد و متاسفانه در همین ایام ابتدایی سال خبر رحلت عزیزی را در این راه شنیدیم. ضایعه غم‌انگیز حکایت از عدم توفیق در برخورد با افراد شرور در جامعه دارد.

وی ادامه داد: بنده بارها این خطر را متذکر شدم و در جلسات مختلف مبارزه با اینگونه طغیان‌گری را مطرح کردم، امر به معروف و نهی از منکر در بستر جامعه‌ای رخ می‌دهد که خود از ظرفیت اولیه آرامش برای اصلاح برخوردار باشد. ابتدا باید شرارت سرکوب شود تا زمینه تعامل فرهنگی برای اصلاح فراهم شود تصور می‌کنم باید قانون برخورد با اینگونه افراد اصلاح شود و مجازات اینگونه شرارت‌ها در مقابل انجام تکلیف امر به معروف و نهی از منکر سنگین‌تر از مشاجرات و جدال‌های معمولی تدوین شود.

لاریجانی اضافه کرد: از کمیسیون حقوقی مجلس می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر با مشورت قوه قضائیه و نیروی انتظامی در قوانین این بخش تجدیدنظر کند و برای تصویب به مجلس ارائه کند.

منبع:فارس