مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر در ترویج حجاب نقش بسزایی دارد

امر به معروف و نهی از منکر در ترویج حجاب نقش بسزایی دارد

امر به معروف و نهی از منکر در ترویج حجاب نقش بسزایی دارد

آیت الله مجتهد شبستری در حاشیه ی گردهمایی زنان فرهیخته و فعالین فرهنگی،سیاسی، اقتصادی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در ترویج فرهنگ حجاب موثر واقع می شود، گفت: اگر کسی از روی ناآگاهی به بد حجابی رسیده باشد و نه از روی عناد، با تذکراتی که از اطرافیان به او داده می شود، بلاخره به راه درست رهنمون می شود.

در حاشیه ی گردهمایی و تجدید میثاق با ولایت زنان فرهیخته ی استان با آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ی ولی فقیه در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر نقش زنان فعال فرهنگی و اجتماعی در رابطه با ترویج فرهنگ حجاب گفت: با نوشتن مقاله های علمی و حضور مفید و موثر در جامعه، همچنین سخنرانی در صورت وجود زمینه می تواند گامی مهم در عرصه ی ترویج فرهنگ اسلامی حجاب باشد. گذشته از آن تذکر لسانی تا جایی که می توانند نیز توصیه می شود، آنچه مسلم است این است که کار فرهنگی همراه با استدال بهترین نتیجه را روی مخاطب دارد.

وی در پاسخ به تأثیر امربه معروف و نهی از منکر در اشاعه ی حجاب و جلوگیری از بد حجابی افزود: امر به معروف در ترویج فرهنگ حجاب  بسیار موثر است، اگر کسی از روی ناآگاهی به بد حجابی رسیده باشد و نه از روی عناد، با تذکراتی که از اطرافیان به او داده می شود، بلاخره به راه درست رهنمون می شود. همچنین امر به معروف و نهی از منکر یکی از فریضه های واجب است که اگر توسط مومنین به اجرا در آید می تواند  جلوی بسیاری از آفت های دین را بگیرد.

امام جمعه ی تبریز در خصوص اهمیت حضور و نقش زن در کانون خانواده توصیه هایی را متذکر شدند: زنان شاغل اگر بتوانند جمع بین حقین کنند، یعنی هم به کارهای خانه و امور خانه داری برسند و هم در جامعه حضور داشته باشند، بهتر است. اما وظیفه اولیه و اصلی زن همان تربیت اولاد و شوهرداری و رسیدگی به امور خانه و تحکیم بنیان خانواده است.

ماخذ: آناج