مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استفاده از اسلام برای رسیدن به مادیات نهایت پستی است .

استفاده از اسلام برای رسیدن به مادیات نهایت پستی است .

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار طلاب آذربایجان غربی که در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: اصولاً شناختن کمال بشری، سعادت بشری و رابطه انسان با خدا در گرو اسلام است.

وی افزود: امام خمینی(ره) ما را بیدار کرد و حقیقتی که سال‌ها به دلیل غفلت ما و بیداری دشمن مخفی مانده بود را نمایان ساخت و نشان داد که فقط شناخت اسلام مهم نیست بلکه باید اسلام را به عنوان هدیه الهی به تمام جهانیان عرضه کرد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که ما روحانیان تنها نسبت به داخل کشور موظف نیستیم، اظهار داشت: وظیفه ما ارتباط با تمام کشورها و گسترش دین اسلام در دیگر کشورها است، زیرا جهانیان تشنه معارف الهی هستند و اگر ما بتوانیم مردم دنیا را با اسلام آشنا کنیم و به آنها بفهمانیم که وظیفه آنها چیست و اسلام برای آنها چه آورده است تا بی‌نهایت دنیا سالم‌تر می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: باید به سمت جهانی‌سازی اسلام حرکت کنیم و اسلام و معارف الهی را در تمام دنیا انتشار دهیم تا هم جهانیان با اسلام آشنا شوند و هم زمینه‌سازی لازم را برای ظهور حضرت مهدی(عج) انجام داده باشیم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: « ای علی( امیرمؤمنان) اگر بتوانی یک نفر از مردم را هدایت کنی برای تو بهتر است از هر آنچه که خورشید بر آن تابیده است»، افزود: بیشتر خدمات دنیوی محدود هستند و فقط در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما خدمت هدایت افراد و آثار آن بسیار است و تا خدا خداست این اثر وجود دارد و از بین نمی‌رود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: انسان حقیقی شدن به این است که انسانیت را بشناسیم و اعتقاد به دیانت، وجود خداوند، عبادت و ارتباط با خدا داشته باشیم و بدانیم آفریده شدیم برای این‌که با خداوند رابطه برقرار کنیم.

وی ارزش روحانیت را در گرو ارزش اسلام دانست و گفت: ارزش روحانیت به ارزش اسلام است چون روحانی باید اسلام را یاد بگیرد و منتشر کند، هر قدر اسلام ارزش داشته باشد، روحانیت ارزش دارد چون روحانیت مبین اسلام است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که ارزش اسلام به این است که انسان بالقوه را بالفعل می‌کند، تصریح کرد: اگر اسلام نباشد انسان بالقوه باقی می‌ماند و به کمال و انسانیت نمی‌رسد و حیوان ناطقی بیش نخواهد بود و همچون حیوانات دیگر بدون هدف مشخصی زندگی می کند، در حالی که هدف از خلقت انسان این نیست.

وی فلسفه خلقت انسان را خلیفهالله شدن عنوان کرد و گفت: اگر حقیقت اسلام را بدون هیچ کم و کاستی معرفی کنیم، به هدف خلقت انسان و هدف ائمه(ع) و پیامبران از هدایت بشر کمک کرده‌ایم و با فهم صحیح و معرفی درست اسلام قدرتی نمی‌بینیم که از آن بترسیم و خوف کنیم چون عظمت و قدرت اسلام بسیار بالا است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: همان گونه که شناخت اسلام و عمل به آن انسان را به اوج می‌رساند، ترک اسلام هم سقوط به مرحله پست‌تر از حیوانات را در بر دارد.

وی با اشاره به این که وظیفه روحانیان این است که اسلام را در جامعه عینی کنند، افزود: روحانیان باید واقعیت‌ها و فواید اسلام را به مردم معرفی کنند و آنها را برای استفاده بهتر از این فواید و واقعیت‌ها ترغیب کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که برخی افراد از اسلام برای رسیدن به مادیات استفاده می‌کنند، ابراز داشت: این عمل نهایت پستی است که از اسلام برای رسیدن به مادیات استفاده کنیم و اصل این است که از مادیات استفاده کنیم تا بتوانیم به اسلام حقیقی دست پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با بندگی و اطاعت خالصانه از خداوند و معرفی صحیح اسلام توانست انقلاب اسلامی را اجرایی کند و از انقلاب تا قیامت هر عمل خیری که در این مملکت اسلامی انجام شود امام خمینی(ره) در ثواب و اجر آن شریک است و ما هم باید با پیروی از خط امام(ره) و شناساندن صحیح اسلام به مردم این راه را به خوبی ادامه دهیم و پشتوانه خوبی برای انقلاب اسلامی باشیم.