مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

اخبار کوتاه از ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرهای مختلف

اخبار کوتاه از ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرهای مختلف

بسم الله الرحمن الرحیم

امر به معروف نشانه غیرت دینی و احساس مسئولیت است
استان کردستان
: امام جمعه بیجار در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار که با حضور جانشین ستاد احیای استان کردستان برگزار گردید، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نوعی احساس مسولیت در قبال جامعه و مردم بوده و کوتاهی از آن گناهی نابخشودنی است.
امام جمعه بیجار فریضه امر به معروف را موجب دلگرمی و تقویت افراد کم‌اراده دانست و نهی از منکررا جبران‌کننده کمبود تقوا و ایمان برخی از افراد جامعه برشمرد. وی خاطرنشان کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع نیازمند حضور فعال مسلمانان در جامعه و وجود سازمان‏های مسئول برای پیشبرد این هدف است.
در ادامه  محمود الله‌مرادی، جانشین دبیر ستاد احیا استان کردستان نیزبا اشاره به  اینکه اولین وظیفه انبیاء الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده، بیان کرد:این، عمق اهمیت موضوع را می‌رساند که نباید در قبال این مسئولیت کوتاهی کرد. امروز دشمنان اسلام علاوه بر هجمه اقتصادی و بسیاری از سنگ‌تراشی‌ها برای از پادرآوردن ایران اسلامی، بیشترین و بزرگتری امیدی که برای شکست ما دارند، ضربه زدن از راه فرهنگی است واین امر با وجود احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر هرگز تحقق نخواهد یافت.

برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان ری
استان  تهران :
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان ری با حضور امام جمعه وفرماندار این شهرستان صبح در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد
فرماندار شهرستان ری در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر غریزه ای است که جاری شدن آن به طور مطلوب سبب بهبود روابط اجتماعی و کاهش ناهنجاری های سطح جامعه می شود.
امیرحسین باقرنژاد افزود: عمل کرد خوب کارکنان یک اداره در تکریم ارباب رجوع و انجام شرح وظایف در رابطه با مراجعان نقش موثری در احیای امر به معروف دارد و تغییر نگاه مردم را به طور مثبت به سمت آن اداره سبب می شود.
سید علی شاه چراغی امام جمعه شهرستان ری نیز با اشاره به آیاتی از قرآن در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر گفت: چهار مرحله امر به معروف به طوریکه از آیات و روایات برمی آید شامل امر به معروف و نهی از منکر به خود و سپس به خانواده و در مرحله بعد به محیط اطراف و محل سکونت و زندگی و در نهایت به سایر مردم می باشد.
وی افزود: اگر تاثیر گذاری امر به معروف را می خواهیم در سطح جامعه درک کنیم باید از خویشتن شروع کنیم و چنانچه خود را در انجام معروف ها و دوری از منکر ها عادت دهیم تاثیر گذاری ما به سایر انسان ها بیشتر خواهد بود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: قرآن و اسلام ، کتاب ودین واحد تمامی مسلمانان است و جمله کشورهای اسلامی باید با روش و سیر و سلوک خاص خود پرچمدار احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باشند.
وی تصریح کرد: تذکر لسانی باید در جامعه فراگیر شود و از طرفی دایره این بحث گسترده است و لذا باید در این زمینه آموزش های لازم از سوی مسوولین امر به تذکر دهندگان ارایه شود چراکه در برخی مواقع یک تذکر ممکن است فرد متذکر را از دین خارج و از سوی دیگر طرف را اصلاح کند.

ایجاد عدالت اجتماعی در گرو امر به معروف و نهی از منکر است
استان آذربایجان غربی :
دبیر ستاد احیاء آذربایجان‌غربی  ، ایجاد عدالت اجتماعی را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانست
یحیی شرفی دبیر ستاد احیاء آذربایجان‌غربی  که در جلسه معاونان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سخن می گفت با تاکید بر تقویت تیم‌ها و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر افزود: برگزاری همایش‌های استانی، تجلیل از تلاشگران عرصه احیاء فریضتین، افزایش تعداد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، تقویت شاخص‌های کمی در تعداد تیم‌های تذکر لسانی و بررسی و احصاء معروفات و منکرات در سطح جامعه از مهمترین برنامه‌های این ستاد برای احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.دبیر ستاد احیاء آذربایجان‌غربی، تقویت معروفات و از میان بردن زمینه‌های منکرات، بازخوردگیری از فعالیت‌ها، کیفیت بخشی به شاخصه های مورد نظر، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بدنه آموزش و پرورش و برگزاری نشست با ائمه جماعات شهرستان‌ها را از سایر برنامه های ستاد استان در راستای احیاء این دو فریضه الهی ذکر کرد.

بیان و استمرار در تذکر لسانی از وظایف اصلی مردم است
استان گیلان :
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: تذکر لسانی امروز از وظایف اصلی مردم است که در صورت استمرار بسیار نتیجه بخش خواهد بود.
حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده در گفت :سال گذشته ۹۲ گروه بازرس به تمامی نهادها، سازمان ها و ادارات استان اعزام شدند.  خوشبختانه در بخش ظاهری موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سیستم اداری موفقیت های خوبی کسب شد اما در بعد ساختاری نیازمند تلاش بیشتری است.
وی افزود: با توجه به هجمه‌ های فرهنگی دشمنان اجرای این فریضه مهم در جامعه می ‌تواند جوانان را از بسیاری انحرافات نجات دهد و آنان را به راه مستقیم و درست هدایت کند.
حجت الاسلام شفیع زاده با بیان اینکه جوانان امروز بیش از هر زمان دیگری به‌ آموزه ‌های دینی نیازمند هستند، اظهارداشت: مسئولان دینی باید فعالیت‌ های بیشتری را در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام دهند. اجرای این فریضه مهم الهی در جامعه از بروز بسیاری از مشکلات و نارسایی ‌های اجتماعی جلوگیری و باعث جامعه ‌ای سالم می ‌شود.

تاسیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در اسلامشهر
استان تهران :
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر از تاسیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد.
صادق محمدزاده اظهار داشت: در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی احمدآباد مستوفی، تاسیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در این شهر تصویب شد.

منبع اخبار