مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

احیای امر به معروف و نهی از منکر‌ رمز رستگاری جامعه است

احیای امر به معروف و نهی از منکر‌ رمز رستگاری جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امر به معروف و نهی از منکر رمز رستگاری و نشاط اجتماعی جامعه است و باید به‌عنوان فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید‌حعفر مرتضوی  گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد، قوام و سلامت جامعه در گرو این فریضه است و در صورتی‌که این مهم به‌دست فراموشی سپرده شود جامعه به‌سمت نابودی رفته و منکرها و ضد‌ارزش‌ها تثبیت می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر احیا و گسترش یابد می‌توان گفت آن جامعه اسلامی است و اجرای امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله کلی دارد، مرحله نخست آن قلبی است یعنی انسان مؤمن با مشاهده انجام عمل نیک توسط دیگران در قلب خود احساس شعف و شادی می‌کند با مشاهده  اعمال منکر در قلب و وجود خود احساس ناراحتی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مرحله دوم امر به معروف لسانی و زبانی است، در این مرحله مسلمانان وظیفه دارند با تذکر زبانی دیگران را به کارهای نیک تشویق و از کارهای ناپسند باز دارند.

حجت‌الاسلام مرتضوی ابراز کرد: دین و ارزش‌های اسلامی در جامعه با امر به معروف و نهی از منکر قوام و دوام و بی‌تفاوتی و کم‌کاری در این‌خصوص موجب فراموشی واجبات و ارزش‌های دینی می‌شود.

وی ماه رمضان را فرصتی گرانقدر برای احیای این فریضه الهی دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر یک وظیفه همگانی است اما شرایط مخصوصی دارد که اگر رعایت نشود، ممکن است اثرات عکس داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، وظیفه روحانیون و مبلغان دینی را در امر به معروف و نهی از منکر مهمتر از سایر اقشار جامعه دانست و افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم‌چون سلاحی کارآمد توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضوی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر رمز رستگاری و نشاط اجتماعی جامعه است و باید به‌عنوان فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود.

منبع : سازمان تبلیغات اسلامی