مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

اثر ولایت پذیری علما و مراجع معظم تقلید از امام خامنه ای

اثر ولایت پذیری علما و مراجع معظم تقلید از امام خامنه ای

  یکی از نزدیکانم به بهانه احتیاط!! از نظام و رهبری حمایت نمی کرد و توجیهش هم این بود که علما در این زمینه سکوت کرده اند!!؟.راهکار مناسب را در جمع آوری نظرات علما و مراجع معظم تقلید راجع به امام خامنه ای دیدم. این اقدام در تغییر نگرش اون بنده خدا بحمدالله نقش بسیار تعیین کننده ای داشت.

حضرت امام(ره) : اگر بخواهید یک نفر مثل آقای خامنه ای پیدا کنید که متعهد و خدمت گزار به اسلام باشد و بنای قلبی اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمیکنید.

آیت الله العظمی بهجت(ره) : بهتر از ایشان برای رهبری سراغ ندارم.

حضرت آیت الله بهجت،از طریق نامه،توصیه،صدقه،دعا،ذکر،ختم صلوات و با خبرسازی از تهدیدها همواره به حمایت و تقویت رهبری در مدیریت کشور می پرداختند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط مقام معظم رهبری و آیت ا… العظمی بهجت به نشریه ۹ دی گفـته است: ما مشهد بودیم که حاج آقا مصباح برای بیعت با آقا به تهران آمده بودند و از آن جا هم به مشهد آمدند. ما خدمتشان رسیدیم و از وضع و اوضاع پرسیدیم. حاج آقا فرمودند که برای بیعت خدمت آقا رفته بودم ولی خدا را شکر دست خالی نرفتم، چون آیت ا… بهجت یک نامه چهار صفحه‌ای برای حضرت آقا که تازه رهبر شده بودند، نوشتند. شروع نامه هم این بود که بنده انتصاب حضرتعالی را به سمت مقام ولایت و رهبری تبریک عرض می‌کنم. بعد آقا به آیت ا… مصباح فرموده بودند که تا حالا خیلی‌ها از مردم و مسوولان با من بیعت کردند ولی هیچ کدام دلم را آرام نکرد که من در این جایگاه باید باشم یا نه الا این نامه که خیالم را راحت کرد. چون می‌دانم که ایشان اصلا بر مبنایی که دیگران ممکن است بنویسند و حرف بزنند، نمی‌نویسند و صحبت نمی‌کنند.-چند سال پیش که حضرت آیت ا… خامنه‌ای یک هفته‌ای تشریف آوردند قم، جمعیت زیادی برای استقبال آمده بودند در خیابان‌ها. آیت ا… العظمی بهجت(ره) هم آمدند جزء جمعیت استقبال کنندگان. حالا یک مرجعی در سن حدود نود سال‌! ایشان هم آمدند در جمع استقبال کنندگان. شخصی به ایشان گفت که حاج آقا شما با این سن و سال آمدید وسط این جمعیت استقبال کنندگان ؟

آیت ا… العظمی بهجت فرمودند‌: ” اگر مردم می‌دانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس در خانه نمی‌نشست‌”.

-فرزند آیت ا… العظمی بهجت با اشاره به همزمانی روزهای پایانی عمر پدر بزرگوارشان با سفر رهبر انقلاب به استان کردستان، در بیان حالت روحی ایشان، به حساسیت این مرجع تقلید نسبت به سلامت رهبری اشاره می‌کند و می‌گوید: این موضوع سبب شد تا معظم له برای سلامتی رهبر انقلاب چندین ختم ویژه صلوات و ذکر را گرفتند و مداومت بر این ختم‌ها که برای سلامتی رهبر انقلاب بوده است تا آخرین ساعت عمر حضرت آیت ا… بهجت ادامه داشته است. در یکی از موارد که فردی می‌خواست از آقا گله کند حضرت آیت‌ا… بهجت با اعتراض فرمودند: آیا شما بهتر از ایشان سراغ دارید؟! من که بهتر از ایشان سراغ ندارم.

آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) : مساله عمده، عظمت شماست که رهبر مسلمین هستید، بنده تضعیف شما را حرام میدانم.

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) : مقام شامخ علمی و اجتهاد و فقاهت آیت الله العظمی خامنه ای امری مسلم است که جای هیچگونه تردیدی در آن نیست.در جهان سیاست نیز ایشان کسی است که استادی چون امام داشته و خودش نیز در عرصه سیاست و حکومتداری دارای استعداد سرشار است.

آیت الله العظمی سیستانی : همواره پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنید و پشتیبان ولایت فقیه باشید. من هر شب در جوار حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام، ایشان(مقام معظم رهبری) را دعا میکنم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی : ولی فقیه، نماینده امام عصر علیه السلام در زمان غیبت است و تبعیت از حکم حکومتی ولی فقیه ، بر مراجع تقلید هم واجب است.

آیت الله العظمی نوری همدانی : حاضریم تا آخرین قطره خون در راه ولایت فقیه ایستادگی نموده،جان خود را فدا کنیم.ولی فقیه کسیست که دارای ویژگیهایی همچون فقاهت،عدالت،مدیریت،بصیرت،شجاعت و عطوفت باشد که تمام این صفات در مقام معظم رهبری در حد اعلا وجود دارد.

آیت الله العظمی وحید خراسانی: من به آیت‌ا… خامنه‌ای ارادت کامل دارم.- تضعیف نظام را حرام می‌دانم و به ولایت ایشان (رهبر معظم انقلاب) التزام دارم- یکی از طلاب که خدمت آیت ا… وحید خراسانی رسیده بود و مطالبی را با ایشان مطرح کرده بود، ایشان گفته بود : یعنی من وحید بروم حاکم بشوم، مگر من می‌توانم؟ سید اولاد پیغمبر دارد به خوبی کشور را اداره می‌کند.آیت‌ا… وحید خراسانی، در دیدار با جمعی از اساتید حوزه با تاکید بر پشتیبانی دائمی از جمهوری اسلامی گفت: حفظ این نظام از اوجب واجبات است.وی درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته است: من ایشان را از قدیم می‌شناسم و در سلیم النفس بودن ایشان تردیدی ندارم.

آیت الله بهاءالدینی(ره) : از همان زمان ، رهبری را در آقای خامنه ای می دیدم چرا که ایشان ذخیره الهی پس از امام بوده است.

خاطره از آقای م- ح