مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ابتکار راننده اتوبوس در امربه معروف

ابتکار راننده اتوبوس در امربه معروف

پایگاه خبری حامیان ولایت:

به نقل از پایگاه خبری ثامن، امر به معروف نهی از منکر یک فریضه دینی است که بر عهده هر فرد مومن و مسلمان است، انجام این فریضه الهی نه تنها بر عهده ارگان های حکومتی و دولتی است بلکه بر عهده هر یک از شهروندان فارغ از شغل و تحصیلات و موقعیت اجتماعی شان است.

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

آقای علوی یکی از رانندگان اتوبوس های درون شهری قم که در خط جمکران، حرم مشغول خدمتگزاری به مسافران و زائران است در ابتکار جالبی فضای داخلی اتوبوس خود را تبدیل به محلی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

 وی در گفتگو با خبرنگار ثامن  اظهار داشت: با چاپ متن های دینی اخلاقی و تربیتی و نصب آن در داخل اتوبوس خود م می خواهم به اندازه خودم امر به معروف و نهی از منکر کنم هر فرد مسلمانی باید نسبت به این موضوع حساس باشد این ابتکار پسرم  بود که این مطالب را نصب کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

آقای علوی ادامه می دهد: در طول روز مسافران زیادی وارد اتوبوس می شوند و گاهی تا نیم ساعت داخل اتوبوس نشسته و یا ایستاده اند من به عنوان یک مسلمان باید از این فرصت استفاده کنم  من این برگه ها را در زاویه های مختلف چسباندم تا مردم بتوانند آنها را مطالعه کنند، امر به معروف وظیفه همه شهروندان است.

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

خانواده زائر که از گیلان برای زیارت به قم آمده بودند و مشغول بحث در خصوص یکی از این جملات بودند در گفتگو با خبرگار ثامن اظهار داشتند: این ابتکار بسیار جالبی است مدت زمانی را که داخل اتوبوس هستیم به هر نمی رود، این جملات  جنبه اخلاقی و تربیتی دارد که خود ما تحت تاثیر این جمله که یادمان باشد خدا در همه حال شاهد و ناظر اعمال ما است قرار گرفتیم.

البته پیش از این سازمان اتوبوسرانی قم اقدام به نصب قفسه های  کتابخانه ها با نام گنجینه کتاب داخل اتوبوس ها نموده بود که مورد استقبال مسافران درون شهری قرار نگرفت اما به نظر اقدام این راننده خوش فکر می تواند الگویی برای سازمان اتوبوس رانی برای بهینه سازی زمانی باشد که مسافران درون شهری داخل اتوبوس ها سپری می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

پایگاه اطلاع رسانی ثامن