مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ضرورت راه‌اندازی گروه تذکر لسانی خواهران نیروی انتظامی در گچساران

ضرورت راه‌اندازی گروه تذکر لسانی خواهران نیروی انتظامی در گچساران

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران گفت: به منظور اجرای مطلوب طرح تذکر لسانی در سطح بازار گچساران، راه‌اندازی گروه تذکر لسانی خواهران نیروی انتظامی این شهرستان ضرورت دارد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، بهمن ایمانی‌فرد امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار کرد: برنامه‌های امسال این ستاد از سوی ستاد مرکزی ابلاغ شده و لازم است در راستای اجرایی کردن این برنامه‌ها همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان همکاری داشته باشند.

ترویج تذکر لسانی و توسعه فرهنگ پذیرش تذکر لسانی محور برنامه‌های ستاد احیا است

وی برنامه‌ریزی مطلوب و ارائه راهکارهای کاربردی برای اجرایی کردن این برنامه‌ها و نیز آمادگی برای فراهم کردن مقدمات اجرای طرح تذکر لسانی را از جمله اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران با تشریح برخی مصوبات جلسه گذشته این ستاد ابراز داشت: اداره‌های مختلف عضو این ستاد در طول ایام نوروز برنامه‌های جامعی در زمینه اجرای طرح تذکر لسانی اجرایی کردند.

ایمانی‌فرد گفت: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در امامزاده‌ها و به ویژه در حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون(س) گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر را راه‌اندازی و این طرح را به نحو مطلوبی اجرایی کردند.

وی بیان کرد: حوزه مقاومت سپاه نیز در این ایام در مراکز و مناطق تفریحی، گردشگری و پارک‌ها این طرح را اجرایی کرد و در این راستا اقدامات مؤثری صورت گرفت.

ایمانی‌فرد با تأکید بر لزوم تشکیل و تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، توجه هر چه بیشتر مسئولان و مدیران مدارس را به وظایف این شورا خواستار شد.

وی افزود: در برخی اداره‌ها و نهادهای گچساران شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و لازم است بقیه ادارات و نهادهای این شهرستان نیز نسبت به راه‌اندازی و فعال کردن این شورا اهتمام جدی داشته باشند.

ایمانی فرد با بیان اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر بازار فعال نیست، فعالیت هر چه بیشتر و مؤثرتر شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، بازار، مدارس، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و دانشگاه‌ها را ضروری و مهم عنوان کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران ابراز داشت: برنامه‌های کشوری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بر پایه محورهای جدیدی از جمله ترویج تذکر لسانی و توسعه فرهنگ پذیرش تذکر لسانی در جامعه برنامه‌ریزی شده است.

لزوم بازبینی، تقویت و اصلاح ساختار شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات

ایمانی‌فرد توجه به این محورها را مهم دانست و گفت: فرهنگ تذکر لسانی و پذیرش تذکر باید هم در ادارات و نهادها و هم برای مردم نهادینه شود.

وی تشکیل و تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در همه ادارات و نهادها را خواستار شد و تصریح کرد: ساختار این شوراها باید هر چند مدت بازبینی و اصلاح شود.

ایمانی‌فرد یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم امسال ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی گروه‌های تذکر لسانی در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه این گروه‌ها زیر نظر شورای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند، ادامه داد: هر کدام از شوراهای امر به معروف و نهی ا منکر باید یک گروه تذکر لسانی داشته باشند و در مدارس و دانشگاه‌ها نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر باید یک گروه فعال شود.

ایمانی‌فرد بیان کرد: در همین راستا راه‌اندازی گروه تذکر لسانی خواهران نیروی انتظامی و گشت‌زنی این گروه در حوزه بازار امری لازم و ضروری است.

وی گفت: نیروی انتظامی گچساران ماشین مورد نیاز و امکانات و نیروی انسانی لازم برای اجرای این طرح را در اختیار دارد و انتظار می‌رود این طرح را عملیاتی کند.

ایمانی‌فرد خاطرنشان کرد: شیوه اجرای طرح تذکر لسانی توسط خواهران نیروی انتظامی به صورت کاملا ارشادی بوده که با حضور مأموران نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.