مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

انجمن اسلامی بازار در گچساران تشکیل شود

انجمن اسلامی بازار در گچساران تشکیل شود

فرماندار گچساران با تأکید بر ضرورت تشکیل انجمن اسلامی بازار در این شهرستان گفت: تشکیل و راه‌اندازی این انجمن، نقش مهمی در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بازار دارد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران با بیان اینکه گزارش مصوبات جلسه‌های قبلی در جلسه‌های بعدی ارائه نمی‌شود، گفت: ارائه گزارشی از مصوبات جلسه‌های گذشته در جلسه‌های بعدی لازم و ضروری است چراکه در این صورت می‌توان از وضعیت اجرا یا عدم اجرای مصوبات با خبر شد.

وی افزود: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران انتظار می‌رود طی ۲۳ روز آینده با برگزاری دوره آموزشی و کلاس‌های اخلاق انتخاباتی نسبت به آگاهی‌بخشی داوطلبان شورای شهر، رؤسای ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری و خبرگان رهبری در زمینه رعایت اخلاق انتخاباتی و امر قانون اقدامات لازم انجام شود.

شفیعی با بیان اینکه فرمانداری گچساران آمادگی کاملی در زمینه ارائه مکان در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی اخلاق انتخاباتی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر دوران هیجانات انتخاباتی فرارسیده است و بهترین زمان ممکن برای آگاهی بخشی به داوطلبان شوراها، رؤسای کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری در زمینه رعایت قانون بر اساس موازین شرعی و اسلامی و تلاش برای برگزاری انتخاباتی حداکثری است.

تذکر جدی به مدیران کم کار در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

فرماندار گچساران همچنین با تأکید بر فعالیت مدیران اداره‌ها در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: مدیرانی که فعالیت تأثیرگذاری در زمینه امر به معرف و نهی از منکر در حوزه اداره خود داشته باشند در شورای اداری تشویق می‌شوند و مدیرانی که در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند؛ تذکرات لازم به صورت محرمانه به آن‌ها داده می‌شود.

شفیعی متذکر شد: اگر مدیری با توجه به تذکرات محرمانه باز هم دچار کم‌کاری و کوتاهی در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در اداره مربوطه خود شد؛ عذر وی خواسته می‌شود چراکه آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مسئله مطرح است.

وی با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها تصریح کرد: با نگاهی به دیوار‌‌نویسی مدارس ابتدایی و راهنمایی می‌توان به عدم تناسب شعارها با قدرت درک دانش‌آموزان این مقاطع و قدیمی بودن موضوع شعارها پی‌برد که در این زمینه باید اقدامات لازم اعمال شود.

فرماندار گچساران با تأکید بر اینکه تا پایان شهریورماه سال‌جاری در هر مدرسه باید دو شعار اخلاقی دیوارنویسی شود، ادامه داد: در این زمینه تعامل و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و عقیدتی سپاه می‌تواند روند کار را سرعت بخشد.

استفاده ابزاری از فروشندگان خانم در مغازه‌ها

شفیعی بازار را مهم‌ترین حوزه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: شرایط متفاوت و مختلف بازار در بیشتر نقاط کشور از جمله وضعیت قیمت اجناس، رفتارهای اجتماعی افراد، پوسترهای پشت ویترین، مانکن‌ها و افرادی که از فروشندگان دختر به عنوان ابزاری برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند همه از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی با بیان اینکه این وضعیت در گچساران نیز تا حدودی وجود دارد، تصریح کرد: تشکیل و راه‌اندازی انجمن اسلامی بازار به عنوان بزرگ‌ترین بازوی قدرتمند مجامع امور صنفی در مناسبت‌های مختلف می‌تواند نقش مهمی در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بازار داشته باشد.

شفیعی از رئیس مجمع امور صنفی گچساران خواست تا در جلسه بعدی این ستاد، گزارشی از تشکیل انجمن اسلامی بازار به اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان ارائه کند.