مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تقدیم ۵ جانباز در اجرای معروفات در همدان/ امر به معروف در همدان غریب نیست

تقدیم 5 جانباز در اجرای معروفات در همدان/ امر به معروف در همدان غریب نیست

th

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا مقدسی در همایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ تذکر لسانی با بیان اینکه در کشور تعداد ۷۵ شهید امر به معروف و نهی از منکر از اول انقلاب اسلامی تاکنون داریم اظهار داشت: بیشترین شهید عرصه امر به معروف با ۱۲ شهید متعلق به مازندران است.

وی ادامه داد: بیشترین جانباز عرصه امر به معروف و نهی از منکر متعلق به استان همدان با پنج نفر است که همدان یک شهید هم تقدیم این عرصه کرده است.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در ادامه با اشاره به اینکه باید نقدپذیری و پذیرش نصیحت در جامعه وجود داشته باشد افزود: آنچه که امت اسلامی را بر سایر ملل سرآمد کرده اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد اما گاهی مشکلاتی ایجاد می‌شود و آن این است که انسان‌ها از چیزی که منع شدند و ممنوع است به سراغ آن می‌روند که در این موقعیت نهی از منکر کاربرد دارد.

مقدسی اضافه کرد: تقدیم پنج جانباز در عرصه معروفات در استان همدان نشان می‌دهد که این فریضه در همدان غریب نیست.

وی در ادامه بیان داشت: نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر خود خدا است و آن فردی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهد جانشین خدا است.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه در همدان عیون خودرویی فعال است، ابراز داشت: طرح عیون خودرویی باید در اختیار کسانی که اعلام آمادگی کردند قرار گیرد.

وی افزود: داوطلبان در این طرح با موضوعاتی چون کشف حجاب، پخش بلند موسیقی در خودروها و حمل سگ برخورد می‌کنند و این امر باعث کاهش منکرات در جامعه خواهند شد.

مقدسی در ادامه با بیان اینکه با روحیه انسان‌ها برخورد کردن سخت است خاطرنشان کرد: آن کسی که به افراد امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید خود را مسلط به امر کند و با انجام درست این فریضه خیلی از مشکلات کم می‌شود.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی می‌تواند یک جامعه را از مشکلات نجات دهد.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: آنچه را که پیامبر و ائمه اطهار امر کردند معروف و آنچه را که پیامبر و ائمه معصوم نهی کردند منکر است و باید موارد هر کدام را شناخت تا با مطالعه شیوه‌های برخورد نیز آشنا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین مرحله در امر به معروف و نهی از منکر قلب است بیان داشت: در برخورد با گناهکاران باید با چهره‌ای گرفته برخورد شود و بعد از آن تذکر زبانی و در مرحله آخر برخورد یدی قرار دارد که این نوع برخورد به عهده مسئولان است.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: تذکر لسانی وظیفه همگانی است که در راستای پذیرش آن در جامعه باید این موضوع نهادینه شود.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سازمان‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اشاره کرد و گفت: کارهایی که در معاونت سازمان‌های اجرایی ستاد کشور انجام شده خوب است اما می‌توان بهتر از آن هم انجام داد.

وی با بیان اینکه آموزش امر به معروف را در پادگان‌ها در دستور کار داریم، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در محیط های نظامی بیشتر نهادینه شود که در همین راستا لازم است در شهرک‌های نظامی واحدهای معروفات فعال شود.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: در تالارهای مراکز نظامی با توجه به اینکه اماکن ورود نمی‌کند مشکلاتی از قبیل پخش موسیقی وجود دارد که نیروی هوایی در این زمینه همکاری خوبی را انجام داد.

وی در پایان با بیان اینکه صرف بخشنامه کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در همه اماکن نظامی باید موضوع معروفات رعایت شود و دفاتر حقوقی و قضایی را جدی بگیریم.