مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

احیای فریضه امر به معروف نیازمند بسیج عمومی است

احیای فریضه امر به معروف نیازمند بسیج عمومی است

th

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، بر احیای جایگاه مساجد تأکید کرد و گفت: ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر استان هرچند تا ایده آل فاصله زیادی دارد اما فعالیت خوبی داشته است.

آیت‌الله طباطبایی خاطرنشان کرد: در صورتی که مساجد را که به فرموده امام خمینی(ره) سنگر های اسلام هستند احیا کنیم ناخود آگاه بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با شدت عمل بیشتری در جهت احیای مساجد و در راستای آن احیای وظایف ائمه جماعات و مردم گام برداریم و به این منظور گروه نظارت کننده ای تشکیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در شهر اصفهان قریب ۷۰۰ مسجد وجود دارد که استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در آن‌ها بسیاری از دغدغه‌های جامعه شهری را مرتفع می‌کند.

وی در ادامه افزود: در بیشتر ادارات استان اصفهان، ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکر با مسؤولیت رییس اداره تشکیل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند ام رسمیت پیدا کردن این نهاد امری ضروری است.

رییس ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکر استان بر رسمیت پیدا کردن این ستاد تأکید کرد و اظهار داشت: همه دستورات امام خمینی(ره) در تشکیل ادارات و نهادها و سازمان‌ها عملی شد اما علی رغم تأکیدات ایشان، تشکیل سازمان یا وزارتخانه امربه معروف و نهی ازمنکر هنوز بر زمین مانده است.

آیت‌الله طباطبایی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ای فراموش شده خواند و گفت: جدای از تشکیلات و سازمان، این امر یکی از فروع دین اسلام و بر همه واجب است،‌ بنابراین احیای آن یک بسیج همگانی را می‌طلبد.

در این مراسم حجت‌الاسلام رنجبر، معاون امور استان‌های ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکر کشور به بیان اهمیت امربه معروف و نهی ازمنکر پرداخت و تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یکی از اهداف  قیام خود را احیای امربه معروف و نهی ازمنکر اعلام کردند و این امر اهمیت احیای فریضه الهی را نشان می‌دهد تا جایی که باید برای آن از جان گذشت.

وی بزرگترین منکر در جامعه کنونی را تهاجم فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: الان بیش از ۴۰۰ شبکه ماهواره‌ای در راستای دین زدایی فعالیت می‌کنند و اساس دین اسلام را نشانه رفته‌اند.

معاون امور استان‌های ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکر کشور به روایتی از معصوم(ع) اشاره کرد و افزود: در روایات داریم که  وقتی فتنه‌ها به شما هجوم آورد به قرآن و اهل‌بیت(ع) تمسک بجویید؛ بنابراین امروز با وجود همه این هجمه‌های دشمن بر همه ما فرض است که در راستای احیای امربه معروف و نهی ازمنکر کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند امربه معروف و نهی ازمنکر را برای امنیت و سلامت جامعه قرار داده است؛ بنابراین ترک آن سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام عبدالاهی به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکر استان اصفهان معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام فقیهی قدردانی شد.