مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

خوش خلقی و محبت لازمه امر به معروف و نهی از منکر است

خوش خلقی و محبت لازمه امر به معروف و نهی از منکر است

80633677-3900338

به گزارش ایرنا آیت الله محی الدین حائری شیرازی در دیدار با اساتید دانشگاه زنجان با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: باید رفتار انسان آنقدر جذاب باشد تا هنگام تذکر و ارشاد فردی سخنانش پذیرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید براساس منافع شخصی و ریا انجام شود بلکه باید براساس وظیفه ای انسانی،عشق و محبت باشد.

آیت الله حائری شیرازی یادآور شد: صداقت در عمل نیکو موجب تشویق دیگران برای گرایش به سمت آن عمل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ابتکارات، نوآوری ها و رشد بشر در وجود خصیصه های متفاوت درست و غلط در انسان است و مادامی که عقلانیت و ضد عقلانیت در کنار هم نباشند رشد و تکاپو به وجود نمی آید.

آیت الله حائری شیرازی متذکر شد: نباید از وجود تبلیغات و وسایل ارتباط جمعی انبوه حال حاضر نگران بود چرا که افرادی که در عصر کنونی با این وسایل آشنا هستند درصورتیکه از پس آن ها برآیند انسان های قوی ای خواهند بود.

وی افزود: بدترین کفار نزد خداوند افرادی همچون همسران نوح و لوط بودند که علی رغم فراهم بودن بستر برای با ایمان شدن از خدا روی برگرداندند و همین طور برترین مومنان افرادی همچون آسیه همسر فرعون است که در دل تاریکی به نور ایمان روی آورد.

آیت اله حائری شیرازی در خصوص برتری تعلیم و تزکیه بر یکدیگر گفت: برتری این دو بریکدیگر بستگی به شرایطی دارد که گاهی دستیابی به علم لازمه رسیدن به مرحله ای تزکیه بوده و گاهی نیز عکس آن است.

وی راه مقابله با وسواس فکری را کنترل چشم ها و گوش ها برشمرد و افزود: اگر بتوان چشم ، زبان و گوش را کنترل کرد می توان از وسواس فکری نیز در امان ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنانش به معیارهای انتخاب همسر مناسب اشاره و اظهار کرد: حداقل توقع افراد از همسرانشان باید رعایت حقوق الهی باشد.