مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

آحاد مردم نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند

آحاد مردم نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند

images

سردار شالیکار، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی ساری با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر همه پیروان آن بانوی گرامی، گفت: سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) فرصتى مناسب براى بازخوانى و بازیابى هویت زن مسلمان است.

وی افزود: بانوی بزرگ عالم اسلام، صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)، تصویر تمام‌نمای عفت و وقار و حیا بود که باید همواره از سیره و روش آن بانوی بزرگ اسلام تبعیت کنیم.

فرمانده قرارگاه غدیر شمال با بیان اینکه تمام افراد در جامعه باید نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند، تصریح کرد: با نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک گفتمان حاکم در جامعه می‌توان احساس مسئولیت عمومی برای اجرای آن را افزایش داد.

وی افزود: نهادینه‌شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مصداق بارز سبک زندگی اهل بیت(ع) است و با تبیین زندگی آنها در جامعه می‌توان این فریضه را در جامعه پیاده کرد.

شالیکار با اشاره به شیوه و سبک زندگی حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در مدت سه ماه بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) با شفاف سازی دین اسلام نقش مهمی در دفاع از ارزش‌های اسلامی داشتند و می‌توان از ایشان به عنوان نخستین شهیده راه احقاق امر معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام نام برد.

فرماندهی قرارگاه غدیر شمال با توجه به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و الگو بودن حضرت زهرا(س) در این زمینه، ابراز کرد: زنان مسلمان باید از شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند و در عرصه امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم باشند.

وی با اشاره به مناسبت سالگرد شهادت علامه استاد مرتضى مطهرى و روز معلم، روز عقیدتى ـ سیاسى در سپاه و بسیج، افزود: معلم یعنى کسى که در دل انسان، یک چراغى را روشن مى‌کند و او از جهالت به دانایى و معرفت رهنمون می‌شود.

شالیکار بیان کرد: در مسیر خطیر معلمی، بزرگانی گام نهاده‌اند که نامشان بر تارک زمان می‌درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری(ره) از همین نمونه‌های نستوه و مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله‌های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی، که خود معلمی بزرگ است، همه آثارش را مفید می‌داند و بهره‌برداری از آنها را سفارش می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: «دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ما را ترسیم می‌کند و امیرمؤمنان، مولای متقیان علی(ع) می‌فرماید: من علمنی حرفاً فقد صیرنی عبداً؛ هرکس چیزی به من بیاموزد، مرا غلام خویش کرده است. این بیان برای ما درس است تا معلمان، قدر خود را بدانند و تشخیص دهند که چقدر، وجود آنها در سرنوشت یک ملت مؤثر است.»

شالیکار خاطرنشان کرد: در بحث اسوه زنان علاوه بر ضرورت توجه به خصوصیاتی نظیر عصمت، پاکی و فاطمه پاره تن من است، باید اخلاق، حجاب، انفاق، مدیریت خانه و فعالیت اجتماعی حضرت زهرا(س) را نیز پذیرفت.

وی افزود: بیان ما از شأن و جلال حضرت فاطمه(س) و عظمت و فضائل او در حد فهم و ادراک محدود ما است و آن هم بدان امید است که باشد از آسمان ولایت او روزنه‏اى در اندیشه و روان پدید آید و دلمان به نور وجودش روشن گردد و درس‌آموزى از او ما را در برابر حوادث روزگار مقاوم سازد.