مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

اهدای نشان درجه یک خدمت به آیت‌الله تسخیری

اهدای نشان درجه یک خدمت به آیت‌الله تسخیری

بسم الله الرحمن الرحیم

نشان درجه یک خدمت، هشتم بهمن‌ماه، در بیست‌ و‌ ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، از سوی رئیس‌جمهور به آیت‌الله تسخیری دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اهدا شد.

در این کنفرانس علاوه بر مسئولان و شخصیت‌های برجسته‌ای از ایران، اندیشمندان و متفکران تقریبی از ۱۰۲ کشور جهان به دعوت از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران حضور پیدا کرده‌اند.

سخنران اصلی این مراسم محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسلامی ایران بود که در سخنانی با ذکر اینکه مأموریت ما باید جهانی باشد، عنوان کرد: ما البته در خانواده، شهر و کشور خود مأموریت داریم، اما دایره مأموریت ما باید اسقرار توحید و عدالت و عشق باشد، اینکه مرزبندی میان انسان‌ها قرار دهیم، الهی نیست، اسلام دین جهانی و انسانی است و پیامبر اسلام(ص) نیز برای همه ابنای بشر است.

رئیس‌جمهور در این رابطه گفت: پیامبر ما پیامبر بودائیان، یهودیان، مسیحیان و هه بشریت هستند و توحید و عدالت نیز برای همه است، مأموریت یک مسلمان جهانی است، هر جا ظلم باشد باید ما با آن مقابله کنیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «هر کجا ظلم هست ما هستیم»، گفت: برخی فکر می‌کنند امت واحده فقط متعلق به مسلمان و به معنای امروزی آن است، در حالی که چنین نیست، پیامبر(ص) در مدینه با یهودیان معاهده‌ای امضا کردند که در آن آمده است ما با هم امت واحده هستیم و خدا را می‌پرستیم و برای عدالت تلاش می‌کنیم.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ذکر اینکه قرآن و رسول اعظم(ص) بر این حقیقت تکیه دارند که امت اسلام امت واحده است، گفت: وحدت از شاخص‌های بارز امت اسلامی است، اگر در جامعه اسلامی فتنه ایجاد شد و جامعه دچار پراکندگی شد چنین جامعه‌ای بیمار بوده و از راه اسلام فاصله گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: خداوند اهل کتاب را ملامت می‌کند که بعد از اینکه کتاب خدا در میان آنها بود، دچار اختلاف شدند، در حالی که دین خدا اسلام است و چنین دینی اختلاف و تفرقه‌پذیر نیست.

این گزارش حاکی است، همچنین آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پیامی به کنفرانس وحدت تأکید کرد: حقیقت این است در هیچ زمانی در تاریخ اسلام مسئله وحدت مسلمین تا این اندازه که امروز به آن نیازمندیم، ضرورت نداشته است، صحنه جهان امروز مبدل به یک جنگ احزاب تمام‌عیار شده، آمریکا، اتحادیه اروپا، اسرائیل و کشورهای وابسته و مزدور آنها دست به دست هم داده‌اند تا جلوی پیشرفت اسلام را در جهان بگیرند و حکومت اسلامی را در مناطق مختلف به خصوص منطقه خاورمیانه را دچار شکست کنند.

در این کنفرانس آیت‌الله محمد علی تسخیری، دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور فعلی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام در سخنان کوتاهی گفت: امیدوارم همه فعالیت‌های ما در راستای ایجاد تقریب و وحدت امت اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: وحدت امت اسلام مقدمه‌ای برای ایجاد جامعه متقین، جامعه عابدین و به تعبیر قرآن «وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» است.

در این مراسم نشان درجه یک خدمت به پاس سال‌ها تلاش ارزشمند و صادقانه آیت‌الله تسخیری در انجام مسئولیت‌های مختلف به ویژه گسترش دین اسلام در جامعه بین‌المللی از سوی رئیس‌جمهور به وی اعطا شد. همچنین رئیس دانشگاه تمدن اسلامی لبنان نیز به احمدی‌نژاد دکترای افتخاری و نشان طلایی این دانشگاه را اهدا کرد.

یادآور می‌شود، در روز اول این کنفرانس شخصیت‌های مهم دینی و سیاسی کشورهای اسلامی و نیز متفکران مسلمان برخی کشورها مطالب خود را در مورد محورهای وحدت امت اسلامی بیان کردند.

فردا نیز این مراسم با سخنرانی شخصیت‌های دیگری ادامه پیدا خواهد کرد و سپس اندیشمندان مسلمان در چند کمیسیون مسئله وحدت را مورد بررسی قرار خواهند داد.