مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

لذت خوب زیستن با عمل به قرآن

لذت خوب زیستن با عمل به قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خود به جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی در خراسان شمالی آورده است: محتوای قرآن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز برگزاری این جشنواره قرآنی را به همه شما عزیزان، مخصوصاً به دست اندرکاران، مسئولان محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی  و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه شرکت کرده‌اند صمیمانه تبریک می‌گویم.

این پیام می‌افزاید: قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است. در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند.

این پیام ادامه می‌دهد: در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل عمران به قرآن دعوت کرده و می‌فرماید: ( وَاعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا ) اعتصام به حبل الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵و۱۶سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید:(قد جاء کم من الله نور و کتاب مبین یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و یخرجهم من الظلمات الی النور) آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سر چشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.

این پیام تصریح می‌کند: آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند. اینجانب به همه‌ی عزیزانی که در این جشنواره‌ها و فعالیت‌های قرآنی شرکت کرده‌اند خوش آمد می‌گویم.

در این پیام آمده است: من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می پیمایید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مؤمن و پر تلاش باشید و به کشور خود کمک کنید. آری آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه‌ی هدایت‌های قرآن گام بردارید.

این پیام خاطرنشان می‌کند: همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید. من از خدای بزرگ برای همه‌ی شما و پدران و مادران و معلمان و اساتید شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه‌ی قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.