مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر برگزار شد .

همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر برگزار شد .

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش مرکز خبر واطلاع رسانی روابط عمومی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر، ساعت ۸ صبح ۲۸ دی با قرائت قرآن و ارائه گزارش دبیر علمی همایش آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر باقرزاده، دبیر همایش امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر در مصاحبه اختصاصی با مرکز خبر و اطلاع‌رسانی روابط عمومی مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همایش امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر در راستای تبیین ارتباط میان امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان مهم ترین فریضه اسلامی در شریعت اسلامی با مقوله حقوق بشر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش، یادآور شد: هدف این همایش تبیین ارتباط ارتباط میان امر به معروف و نهی از منکر با مقوله حقوق بشر و تبیین ابعاد حقوق بشری است که در احکام اسلامی و به‌طور خاص در امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

دبیر همایش امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر اضافه کرد: در این همایش قریب ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از میان این مقالات چهار مقاله در همایش ارائه خواهد شد و سخنرانان این همایش نیز حضرت آیت‌الله محسن اراکی و جناب آقای دکتر محسن اسماعیلی می باشند.
وی به بیان محورهای این همایش پرداخت و گفت: این همایش در سه محور “مفهوم‌شناسی”، “مبانی فقهی و حقوقی امر به معروف و نهی از منکر” و “نسبت‌شناسی میان امر به معروف و نهی از منکر با حقوق بشر” ارائه می‌شود که در این خصوص اصل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، اصل حق تعیین سرنوشت، حق آزادی و حق حریم خصوصی و سایر مباحثی که به‌صورت چالش مطرح است، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر باقرزاده با اشاره به ارتباط امر به معروف و نهی از منکر با سبک زندگی، خاطرنشان کرد: درواقع امر به معروف و نهی از منکر، مبنا و معیاری است برای تعریف سبک زندگی. سبک زندگی در غرب بر اساس حیات فردی و آزادی‌های فردی تعریف شده است، درحالی‌که در نظام اجتماعی اسلامی، زندگی بر اساس مسئولیت همگانی تعریف می‌شود و بحث‌ مسئولیت همگانی نسبت به سرنوشت یکدیگر، یکی از نکات محوری در سبک زندگی اسلامی می باشد.

ارائه مقاله مفهوم و حوزه دلالتی امر به معروف و نهی از منکر توسط حجت الاسلام دکتر جوان آراسته و سخنرانی دکتر هاشمیان، معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه های اجرا شده می باشد.
سخنرانی دکتر محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان  و ارائه مقاله حجت الاسلام والمسلمین دکتر راعی و میزگرد علمی، از دیگر برنامه های همایش امروز می باشد.

سخنرانی حضرت آیت الله محسن اراکی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر برنامه ویژه این همایش است که در ساعت ۱۰:۳۰ برگزار گردید.

گزارش تصویری این همایش