مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بازخوانی نظرات ۶ / امر به معرو ف از دیدگاه محمد مطهری‌فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

بازخوانی نظرات 6 / امر به معرو ف از دیدگاه محمد مطهری‌فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

بسم الله الرحمن الرحیم

کارآمدی نهاد‌های اجتماعی به احیای امر به معروف بستگی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بین اینکه خداوند در قرآن کریم بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: کارآمدی نهادهای اجتماعی به احیای امر به معروف و نهی از منکر وابسته است.

محمد مطهری‌فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها راه مبارزه با ناهنجاری‌ها در جامعه است، امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که بر انسان‌ها تأثیر گذاشته و آن‌ها را به اوج بندگی می‌رساند و ناپاکی‌ها را از قلب آن‌ها جدا می‌کند.

وی افزود: ما مکلف هستیم از این فریضه الهی دفاع و آن را در عقل و قلب و تمام امورات زندگی خود آمیخته کنیم تا جامعه به سمت عدل الهی سوق پیدا کند.

مطهری‌فر اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی به‌درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر است که شایستگی‌های جامعه ظهور پیدا می‌کند و چهره‌های زشت به مانند بدحجابی و بی‌حجابی از جامعه نابود شده و جای زشتی‌ها و پلشتی‌ها را فضیلت‌ها و نیکی‌ها پر می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضرورت و اهمیت تبیین و تفسیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را با اشکال زیبا و شایسته ضروری عنوان کرد و ادامه داد: اگر در مکتب اسلام انجام این فریضه در مقایسه با سایر فرایض الهی دریا به قطره تشبیه شده از آن جهت است که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود اصلاح‌گر بخش‌های عظیمی از کجی‌ها و نادرستی‌های جامعه است.

مطهری‌فر با تأکید بر اینکه احیای امر به معروف در جامعه باید هدفمند دنبال شود، خاطرنشان کرد: در متون دینی و اسلامی ما به‌ویژه در آیات متعدد قرآن‌ کریم بارها به لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده تا آنجا که اقامه سایر فرایض منوط به انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

تاریخ : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)