مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

دینداری با بخشنامه و زور ممکن نیست !

دینداری با بخشنامه و زور ممکن نیست !

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام محسن قرائتی جلسه شورای اداری استان سمنان، در استانداری با بیان اینکه مسئولان و مدیران باید نقد را بپذیرند گفت: در این راه می توان بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) را الگو قرار دهیم و از نقد های دیگران آزرده نشویم.

وی داشتن اخلاص در امور را نیاز اساسی امروز جامعه عنوان کرد و افزود: اخلاص حلال بسیاری از مشکلات جامعه است و اینکه فردی از خط بازی های سیاسی عبور کند و آلوده نشود مخلص و دارای ارزش است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به لزوم توجه به اصول مدیریت توسط مسئولان، خاطرنشان کرد: مدیر باید به راه های نرفته فکر کند و رمز پیشرفت این است که با مشورت و همفکری امور را پیش برد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، شفاف بودن آئین نامه ها و دستورات، عامل بودن مدیران به دستورات بیش از کارکنان، تسلیم بودن، وظیفه شناسی و … از آن استنتاج و به مدیران و کارکنان یادآوری کرد.

کلید برطرف شدن تمام مشکل ها اخلاق اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید بر این که کلید برطرف شدن تمام مشکل ها اخلاق اسلامی است، بیان داشت: اخلاق اسلامی راه رستگاری مردم است.

وی ادامه داد: اخلاق سیر و سلوک نیست و یک عمل واقعی است و برای گسترش آن در جامعه باید قرآن را گسترش داد.

دینداری با بخشنامه و زور ممکن نیست

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه دینداری با بخشنامه و به زور ممکن نیست، افزود: نمازی که از ترس نظارت و برای ریا باشد انسان را به جایی نمی رساند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بعضی از عبادات خوب است که به صورت مخفی انجام شود مانند نماز شب، بعضی هم مخفی اش خوب است و هم علنی مانند کمک به فقرا، بعضی باید با موج سر و صدا انجام شود مانند اذان و بعضی از عبادات اصلاً عبادت بودنش به علنی بودنش است مانند برائت از مشرکین.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: اسلام دوست دارد که نماز مطرح شود به همین دلیل قرآن در مورد ساختمان های غیرمسجد می گوید که اگر در دل کوه خانه هایی را برای عیش و نوش بسازید خداوند دوست ندارد اما در مورد مسجد این اذن را داده است که ساختمانش بالا برود. نیاکان ما این طور بوده اند که همیشه ساختمان مسجد را بلندتر و بهتر از ساختمان های دیگر می ساخته اند.

نماز نیاز به هیاهو دارد

وی با بیان اینکه نماز نیاز به هیاهو دارد گفت: سالی یک اجلاس با عنوان نماز در سراسر کشور برگزار می شود که مقام معظم رهبری پیام برای آن می دهند، رییس جمهور در هر کجای کشور باشد در این اجلاس حضور پیدا می کند و مسئولان کشوری اعم از وزرای فرهنگی و سازمان های مربوط به امور نماز، مدیران کل صداوسیما، ائمه جمعه و غیره در این اجلاس جمع می شوند و در یک روز و نیم به بحث پیرامون نماز می پردازند.

رییس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: نماز باید با هیجان در جامعه برگزار شود به همین دلیل خطاب های حی علی الصلوه و حی علی الفلاح در اذان آمده است هر چه خرج معنویت و به خصوص نماز کنیم حتی اگر از بودجه نیروی انتظامی و قوه قضاییه کم شود، خوب است چون این نماز است که جلوی فحشا و منکر را می گیرد.

دین اسلام با هر نوع رکودی مخالف است

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه دین اسلام با هر نوع رکودی مخالف است، افزود: مشورت نکردن رکود اندیشه و رکود علم نیاموختن آن است پس نباید به وضع موجود قانع بود و باید دائم امور را بهبود بخشید.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید سلاماً سلاما باشد، اظهار داشت: مراقب تنگ نظری و جناح بندی های سیاسی باشیم که ما را دچار غفلت نکند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اضافه کرد: برخی ها عکس امام خمینی(ره) و رهبری را بالای سرشان می زنند اما با عملکردشان نارضایتی ایجاد می کنند.