مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

جذب بیشترین مخاطبان فرهنگ عاشورایی

جذب بیشترین مخاطبان فرهنگ عاشورایی

بسم الله الرحمن الرحیم

آخرین اثر منتشر شده آیت الله محمد شجاعی زنجانی با عنوان ˈچراغ هدایتˈ است که بیشترین مخاطبان فرهنگ عاشورایی را به خود جذب خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ˈحجت الله ایزدیˈ عصر سه شنبه در نشست فرهنگی مجموعه کتاب های عاشورایی و رونمایی از کتاب چراغ هدایت که در موسسه انتشاراتی سروش برپا شد گفت: آثار شیوا و روان استاد شجاعی که از صدا و سیما پخش شده بیشترین مخاطبان را داشته و درس های اخلاق وی باعث نشاط مردم است.

وی به قیام سیدالهشدا(ع) اشاره کرد و از آن به عنوان راهبردهای عاشورایی نام برد و افزود: قیام حسینی موفق ترین برنامه در طول تاریخ بوده است.  قیام امام حسین به عنوان یک مکتب دارای شاخصه های قابل مطالعه است و اگر نگاه راهبردی را از این مکتب حذف کنیم به اهداف آن حضرت دست نمی یابیم.
امام حسین (ع) برای احیای دین و بازگرداندن سنت پیامبر(ص) به جامعه تلاش کرد و آن حضرت اصولی را در دستور راهبردهای خود قرار داد که برخی از این اصول، تابع و برخی نیز جایگزین هستند.
رییس مرکز مطالعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اصول دعوت،امر به معروف و نهی از منکر، ترویج ولایت مداری و همچنین عزت و پذیرش ناپذیری ذلت به عنوان اصول ثابت یاد کرد و گفت: امام حسین (ع) از حکومت، جهاد و استقبال از شهادت به عنوان اصول جایگزین استفاده کردند.
وی توضیح داد: موضوع و اصل دعوت بر همه اصول سیطره دارد و در مرحله بعد امر به معروف و نهی از منکر قابل تبیین است.
امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک راهبرد حسینی در جامعه امروز بیشتر مورد نیاز بوده و هر زمان که این اصل به فرهنگ عمومی تبدیل شود، یک عنصر اثربخش خواهد بود. اگر نگاه راهبردی به قیام امام حسین (ع) داشته باشیم می توان آرمان ها و اصول قیام سیدالشهدا (ع) را در جامعه فراهم کرد اما اگر این نگاه راهبردی وجود نداشته باشد به آرمان های دست نیافتنی تبدیل خواهد شد.

مراسم رونمایی از کتاب چراغ هدایت با حضور مهدی فضایلی مدیر عامل موسسه انتشاراتی سروش و اصحاب رسانه در این موسسه برگزار شد.
کتاب چراغ هدایت، مجموع سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی زنجانی در رادیو قرآن است که در هفت فصل به بررسی درس های قیام امام حسین (ع) و تاثیرگذاری شخصیت های عاشورایی می پردازد.

 

همین خبر با جزئیات بیشتر از خبرگزاری فارس