مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بیستمین همایش آمرین فارس

بیستمین همایش آمرین فارس

بیستمین همایش مردمی آمرین توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه فارس، در این همایش تقوی، کارشناس امر به‌معروف و نهی از منکر ضمن اشاره به آیه ۱۷ سوره لقمان، گفت: در سبک تربیت فرزند از نگاه قرآن اولین چیزی که بعد از نماز باید به فرزند خود یاد دهید، امر به معروف و نهی از منکر است.

setad

وی گفت: بعد از یاد دادن این واجب فراموش شده سریعا باید یک نکته و ظرافت را به او یادآور شوید و آن “واصبر علی ما اصابک” است یعنی صبر بر سختی‌ها و ناسزاهایی که ممکن است در انجام این فریضه بر شما وارد شود.

تقوی با اشاره به اینکه که در نگاه عرفان اسلامی به سه نوع صبر اشاره شده است، گفت: صبر بر مصیبت، صبر بر طاعت، و صبر بر معصیت که تمام آنها در امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد یعنی در آن هم صبر بر سختی طاعت می‌کنید، هم صبر بر مصیبتی که بعد از آن می آید و هم ترکش های معصیتی که به سمت شما پرتاب می‌شود.

کارشناس امر به معروف و نهی از منکر در پاسخ به این شبهه که کسی که خطا می‌کند تا خودسازی نکند حق تذکر به دیگری را ندارد، گفت: مگر می‌شود با ترک یک واجب خودسازی کرد یا با ترک یک واجب دیگر بتوان واجب دیگری را انجام داد!

وی افزود: اکثر مراجع در رساله‌های آموزشی خود تاکید دارند که اگر کسی گناهی را انجام می‌دهد می‌تواند در حین گناه دیگران را نیز نهی کند.

تقوی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در رساله آموزشی خود بیان می‌فرمایند که در متون دینی، آمر به معروف و ناهی از منکری که خودش ترک معروف کرده و مذمت شده، بخاطر آن است که چرا خودش به گفته خود عمل نمی‌کند نه اینکه چرا خودش امر و نهی انجام می‌دهد.

این استاد حوزه و کارشناس معارف اسلامی با بیان اینکه امروزه آمران به معروف و ناهیان از منکر همانند دوربین‌های کنترل سرعت در جاده عمل می‌کنند، تاکید کرد: درست است که بعضی افراد بعد از گذشتن از این دوربین‌ها دوباره بر سرعت خود می‌افزایند اما آیا باید منکر تاثیر این دوربین‌ها شد؟

تقوی تصریح کرد: اگر شما حساب کنید که همه آحاد مردم به‌عنوان این دوربین‌های نظارتی و کنترلی فعالیت کنند خطاکاران و گنهکاران دیگر در هیچ کجا احساس امنیت نخواهند کرد بنابراین یا اعتقادات خود را اصلاح می‌کنند یا اگر بر باورهای غلط خود استوار باشند لااقل ظواهر را حفظ خواهند کرد. یکی از خواسته‌ها در جامعه اسلامی، انجام ندادن گناه به‌صورت علنی و قبح شکنی در جامعه است.
خبرنگار: ۰۴
انتهای پیام