مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نهی ازمنکر، قانون است. ناجا انقلابی عمل کند

نهی ازمنکر، قانون است. ناجا انقلابی عمل کند

گروه ناجا- آیت الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران ضمن تأکید بر تقویت امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت رعایت پوشش اسلامی گفت: ناجا باید با گناه علنی در جامعه برخورد کند و اگر نکند، گناهکار است.

موحدی کرمانی

به گزارش پایگاه خبری پلیس به نقل از واحد مرکزی خبر، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه  تهران افزود: اگر دلمان می خواهد که متصل به ولایت الله باشیم باید به همین نکته توجه کنیم، ولایت الله موجب می شود که انسان ها از تمام ظلمت ها بیرون بروند و به نور وارد شوند.

امام جمعه موقت تهران گفت: حالا باید چه کنیم تا به خدا نزدیک شویم؟ خداوند به پیغمبر (ص) فرمود، به من پناه بیاور که ظلمت فراوان است.

وی افزود: انسان گرفتار ظلمت های زیادی می شود مانند ظلمت غضب که فضا بر انسان تاریک می شود و عقلش نمی بیند و خواسته یا ناخواسته جنایتی مرتکب و سپس پشیمان می شود،‌ ظلمت حب دنیا یا همان ظلمت عشق که انسانی گرفتار دنیا می شود و همه چیز برایش تاریک و گناهان زیادی را مرتکب می شود .

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اما مهم ترین ظلمت، جهل، نادانی، بی خیری و عدم بصیرت است بصیرتی که مقام معظم رهبری پیوسته توصیه کرده است.

موحدی کرمانی گفت:‌ اگر بصیرت بود امام حسین (ع) را شهید نمی کردند تا وهم خودشان به بهشت برسند اگر بصیرت بود امام علی(ع) را شهید نمی کردند تا به تصور غلط خودان بهشت برسند اگر بصیرت بود این داعش و تکفیری را به وجود نمی آمدند و با انتحار جان بقیه را نمی گرفتند تا احمقانه فکر کنند که بعد از این جنایات همنشین پیامبر(ص) در بهشت می شوند.

امام جمعه موقت تهران افزود:‌ قران می گوید؛ ببینید دنبال چه چیزی هستید آن کس که راه را بلد است باید دنبال او رفت نه دنبال کسی که راه را بلد نیست و باید دستش را گرفت تا به چاه نیفتد، در طول تاریخ ثابت شده است آن کس که هادی است و آن کس که راه را بلد نیست، یکسان نیستند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ امروز که امیرالمؤمنین و معصومین نیستند تکلیف ما چیست؟ انسان ها در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و … باید به چه کسی مراجعه کنند؟ مردم باید پیش کسی بروند که اسلام را بشناسد و اسلام را قبول داشته باشد چرا که اسلام یک بعد ندارد و شامل سیاست ، اجتماع، فرهنگ ، اقتصاد، دفاع از استقلال ،‌سیاست داخلی و حتی سیاست خارجی می شود.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: در قانون اساسی ما تبیین شده است که حرف اول و آخر را رهبر می زند همه ما باید مطیع رهبری باشیم البته خوشبختانه در کشور ما مشکلی از بابت شیعه و سنی وجود ندارد و سنی ها در طول تاریخ انقلاب ثابت کرده اند که شهدای گرانقدری را برای ارزش های انقلاب داده اند و رهبری ثابت کرده است برای پیشبرد اهداف انقلاب اگر موضوع مهمی باشد حتما از مجمع تشخیص مصلحت نظام مشورت گرفته و از نظرات خیلی ها استفاده می کند ولی در نهایت حرف اول و آخر را رهبر می زند.

* ضرورت تقویت امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت رعایت پوشش اسلامی بویژه با نزدیک شدن به فصل تابستان تاکید کرد : نیروی انتظامی باید با گناه علنی در جامعه برخورد کند و اگر این کار را انجام ندهد، گناهکار است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود : از مردم شریف و نجیب ایران انتظار می رود پوشش اسلامی را رعایت کنند و نیروی انتظامی نیز تعدادی نیروی غیر علنی به کار بگیرد تا با شیوه ای متین و ارزنده شرایط امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کند که کار ارزنده ای است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که برخی با بدحجابی یا کشف حجاب به نظام دهن کجی می کنند، افزود:‌ به افراد لاابالی تذکر می دهم رفتار شما زیر نظر پلیس است و  با شیوه درست با شما برخورد خواهند کرد و امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: مشکل اصحاب فتنه در سال ۸۸  این بود که به قانون تن ندادند و به جای راه قانونی، غیرقانونی عمل کردند و مردم را به خیابان آوردند.

وی تصریح کرد : قانون محترم است، قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرده و به فرموده  امام راحل (ره) این قانون، عین اسلام است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نهی از منکر نیاز به قانون ندارد بلکه یک وظیفه دینی مانند واجبات شرعی است و به مراتب مهتر از نماز، روزه، حج و سایر اعمال است.

 

حجت الاسلام و المسلمین موحدی کرمانی ادامه داد: همه کارهای خوب در کنار امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر اقیانوس است.

وی با اشاره به تاکید ائمه اطهار علیهم اسلام بویژه حضرت علی (ع)  درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت:‌ گاهی می گویند مردم آزادند،  بلی مردم آزادند اما آزادی محدود دارند و آن آزادی که وزن نظام را پایین آورد و خون شهیدان را هتک کند، ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فردی پشت فرمان خودرو آشکارا  بی حجاب نشسته است  و رفتار زشت دارد، این  آزادی نیست.

آیت الله موحدی کرمانی گفت : پنجشنبه هم سالروز ولادت حضرت علی (ع) و سالگرد تاسیس سپاه انقلاب اسلامی این نهاد مقدس و اعلام انقلاب فرهنگی و روز زمین پاک را پشت سر گذاشتیم.

وی همچنین با اشاره به سایر مناسبت ها، سالروز رحلت جانسوز حضرت زینب (س) را تسلیت گفت.

* امنیت و عزت حجاج باید تضمین شود

آیت الله موحدی کرمانی همچنین خطاب به مسئولان حج دو موضوع مهم را اشاره کرد وافزود:‌ امنیت و عزت حجاج با فریضه حج گره خورده است و  مبادا مسئولان ، امنیت حجاج را نادیده بگیریند مبادا به آنان توهین و اهانت شود.

آیت الله موحدی کرمانی افزود:‌ به مسئولان تأکید می کنم به وعده های وهابیت اعتنا نکنند زیرا هم دشمن شیعه و هم دشمن ایران هستند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آل سعود بدانند اگر حتی روزی از خواب بیدار شوند و بخواهند در برابر اربابانشان بایستند آنان شما را به زباله دان تاریخ می اندازند.

وی در ادامه به نمایشگاه کتاب در ۱۴ اردیبهشت اشاره کرد و گفت:‌ در این نمایشگاه از همه کشورها حضور دارند و بدین وسیله فرهنگشان را به کشورمان تزریق می کنند.

آیت الله موحدی کرمانی به مسئولان فرهنگی هشدار داد: اگر یک کتاب مشکل دار و انحرافی وارد کشور شود و اگر خانواده ای در قبال انحراف این کتاب به بیراهه برود شما در آخرت مسئول هستید.

خطیب نماز جمعه تهران درباره مذاکرات برجام افزود: انصافاً بار سنگینی بردوش تیم مذاکره کننده کشورمان قرار دارد زیرا در برابر دشمنی هستند که مرتب به دنبال تحریم است، به هیچ پیمانی متعهد نیست، دم از دموکراسی می زند اما به عربستان کودک کُش که در یمن حمام خون راه انداخته است، سلاح می فروشد.

وی گفت: آمریکا به خودش اجازه می دهد سلاح اتمی داشته باشد اما به ایران اجازه ساخت موشک بالستیک که تنها برای دفاع تولید می شود ، نمی دهد.

ایت الله موحدی کرمانی در پایان به بیانات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر اقتصاد مقاومتی اشاره کردند و افزود: اقتصاد مقاومتی باید آنچنان تقویت شود و در کشور رواج یابد تا دشمنان نتوانند به انقلاب و کشورمان ضربه بزنند.
انتهای خبر // پایگاه خبری پلیس ایران