مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تاکید آیت الله نوری همدانی بر همگانی شدن امر به معروف

تاکید آیت الله نوری همدانی بر همگانی شدن امر به معروف

آیت الله نوری همدانی: در حد توان باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود

قم – ایرنا – آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: هر شخصی در حد توان خود باید برای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند و این فریضه برای رفع منکر مهارت و تخصص می خواهد چرا که به این وسیله می توانیم مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اسلام را مرتفع کنیم.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ابراز داشت: در امر به معروف تنها اجرای آن مهم نیست بلکه باید زمینه سازی نیز وجود داشته باشد و در نهی از منکر نیز تنها رفع کردن منکر لازم نیست و باید زمینه سازی برای جلوگیری از منکرات وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که به نوبه خود مایه انتقام از دشمنان است و باید همیشه زنده بماند.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد همه نگاه ها حلال می شود و ربا و غل و غش در کسب و کار راه پیدا نمی کند.
وی ابراز داشت: کفر، نفاق و صهیونیست همیشه در برابر اسلام نقشه های خائنانه داشته اند و جز امر به معروف هیچ چیزی از آن ها انتقام نمی گیرد لذا باید مجاهدان مجهز و آگاه در برابر دشمنان داشته باشیم.
وی تاکید کرد: صراط مستقیم راهی است که انسان را به هدف می رساند و جز راه اسلام راهی برای صراط مستقیم وجود ندارد لذا امر به معروف و نهی از منکر باید طوری اجرا شود که تمام راه های زندگی و شغل ها به برکت آن حلال بوده، سطح زمین آباد باشد و از دشمنان انتقام گرفته شود.
این مرجع تقلید همچنین، اعتماد به غرب را اشتباه دانست و ابراز داشت: پیشرفت های موشکی ما اعتراض آمریکا و برخی کشورها را به همراه داشت و آمریکا مجدد بر تحریم خود علیه ایران افزود و این مساله درس بزرگی برای ما بود که بدانیم دشمنی آمریکا با ما بر سر مساله موشک و انرژی اتمی نیست، آن ها قابل اعتماد نیستند و هیچ گاه با صداقت برخورد نمی کنند.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: استکبار با اسلام مخالف است و دشمنان ما دشمن اسلام هستند و این که انقلاب اسلامی بوجود آمده، مردم را بیدار کرد تا استکبار شناخته شود نقشه های خصمانه آن ها را بر ملا کرد، از این رو استکبار با انقلاب ما مخالف هستند.
وی افزود: مساله موشکی و اتمی برای غرب بهانه است و آن ها با اسلام مخالف هستند.
وی ادامه داد: شاید دست آن ها نرم است ولی زیر دستکش های مخلمین آن ها دست هایی از چدن است که همیشه علیه ما کار می کنند.
این مرجع تقلید ابراز داشت: هر گاه با نرمش با غربی ها صحبت کردیم حمل بر ذلت ما کردند لذا باید با عزت و قهرمانانه با آن ها صحبت کنیم.