مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

حمایت دادستان کل کشور از آمران به معروف

حمایت دادستان کل کشور از آمران به معروف

شروط 28گانه در فرمان رهبری یک "معروف" است/ حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمرین به معروف و ناهی از منکر

دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه با تمام وجود از آمرین به معروف و ناهی از منکر حمایت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش، اظهار داشت: برای همه تحلیلگران و جامعه‌شناسان که در ابعاد مختلف این حرکت عظیم الهی امام حسین (ع)، را بررسی می‌کنند عنوان کردند که این موضوع یک حرکت تصادفی نبوده و یک حرکت برنامه‌ریزی شده و پیش‌بینی شده بوده است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا یک حرکت برنامه‌ریزی و مدیریت شده بوده است، گفت: در این حرکت شهادت با مدیریت امام حسین (ع) و اسارت با مدیریت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بوده است.

رئیسی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی نماد آن است که عاشورا گم نشود و بماند و اشک‌هایی که ریخته می‌شود برای بقای عاشوراست.

دادستان کل کشور افزود: دشمن قصد آن را دارد که عاشورا نماند ولی این روز، روز تولد عاشوراییان است و دشمن قصد داشت که عاشورا روز پایان باشد ولی روز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا رمز تحول در حیات انسان است، گفت: تمام انقلاب‌ها و ضدیت با ظلم و ستم الهام گرفته از قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا بوده است. حسین (ع) خون قلبش را داد تا مردم را از جهل و نادانی برهاند.

رئیسی افزود: مهمترین صفت عاشوراییان آن است که بصیرت‌ها بر شمشیرها حکمرانی می‌کند. دشمنان نمی‌خواهند عاشورا بماند چون اگر این روز بماند با خود، درس ایستادگی، مقاومت و تسلیم نشدن در برابر ظلم و دشمنان را دارد.

دادستان کل کشور یادآور شد: امروز برای جامعه ما که به تعبیر امام بیدار شده با خون اباعبدالله‌الحسین(ع) است، باید بر اصول و قواعد عاشورا محکم‌تر بایستد.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی هرگز از بین نخواهد رفت، گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ارکان فکری، اندیشه‌ای و عملی عاشورا است. امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت‌پذیری برای همه مردم است.

وی افزود: احیای پیام‌های عاشورا امروز برای جامعه ما بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد. جوامع بشری باید بصیرت پیدا کنند و در مقابل ظلم بایستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امروز ما هر چه داریم از محرم و صفر است در حال حاضر آل‌خلیفه در بحرین برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) را ممنوع اعلام کرده چون عاشورا را مخالف سلطه خود می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما با گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی وجود دارد آن است که به پیام عاشورا در تمام ابعاد مختلف عمل کنیم.

وی افزود: امروز معروف‌ها باید مورد توجه همگان قرار گیرد و خوبی‌ها و پاکی‌ها باید افزایش یابد. قاچاق کالا، فرار از مالیات، فحشا، فساد اداری و اجتماعی منکر است و باید در جامعه مورد نهی و نفرت قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک معروف است، گفت: توجه به فرهنگ دینی و ارزش‌های دینی یک معروف است که باید به آن توجه شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مسئولان باید مراقب نفوذ دشمنان باشد در برجام فرمان و منشور رهبری در ۹ بند و ۲۸ شرط اعلام شد و این شرایط یک معروف محسوب می‌شود.

وی افزود: در رسانه‌ها منشور مقام معظم رهبری را نامه عنوان کردند ولی اگر توجه به شرایط قید شده در این منشور نباشد ضعف‌های برجام برطرف نخواهد شد.

رئیسی به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در این قانون امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بخش‌ها دیده شده است و امیدواریم که هر چه سریعتر عملیاتی شود. ما نیز به عنوان قوه قضاییه با تمام وجود از آمرین به معروف و ناهی از منکر حمایت خواهیم کرد.