مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

دولت و بهانه اخلال درنظام

دولت و بهانه اخلال درنظام
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
دولت با استفاده از تعبیر «اخلال در نظام» مانع از اجرای قانون امر به معروف نشود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود ندارد گفت: دولت نباید با استفاده از تعابیری همچون «اخلال در نظام» مانع از اجرای قانون امر به معروف شود.

خبرگزاری فارس: دولت با استفاده از تعبیر «اخلال در نظام» مانع از اجرای قانون امر به معروف نشود

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، به روند طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و اظهار کرد: بعد از ۳۵ سال که قانون امر به معروف بین دولت و مجلس در تردد بود، این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس به جمع‌بندی رسید.

وی با بیان اینکه این طرح دارای ۲۸ ماده بوده که چهار ماده از آن حذف شده و نهایتا ۲۴ ماده از آن مصوب شده است، تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ جلسه ساعت کار با متخصصان و کارشناسان مربوطه برای تدوین این طرح در کمیسیون فرهنگی صورت گرفت و پس از آن در صحن علنی مطرح شد و سپس در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزئیات آن در صحن مجلس آغاز و سپس ایرادات شورای نگهبان به این طرح از سوی نمایندگان مجلس رفع شد.

وی ادامه داد: این طرح پس از چند بار رفت ‌و برگشت بین شورای نگهبان و مجلس و رفع ایرادات آن، به تصویب و تایید این دو نهاد رسید و این قانون به دولت ابلاغ شد اما رئیس جمهور از ابلاغ این قانون امتناع ورزید تا آنکه این قانون توسط رئیس مجلس پس از گذشت زمان قانونی معین از طریق روزنامه‌های رسمی کشور به تمام دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

سالک درباره علت چرایی عدم ابلاغ و اجرای این قانون از سوی دولت اظهار کرد: عناصری از دولت در زمانی که کلیات این طرح در مجلس مورد بررسی قرار می‌گرفت، تعابیری عجیب از آن داشتند.

وی با ابراز تعجب از سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سبب ایجاد هرج و مرج در جامعه می‌شود، عنوان کرد: دولت باید بر اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر افتخار کند نه اینکه مانع از اجرای آن شود و کلماتی نظیر اخلال در نظام را مطرح کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس جمهور به مقام معظم رهبری درباره این طرح گفت: رئیس جمهور اجرای این قانون را موجب بروز مشکلاتی می‌داند که سبب اخلال در نظام می‌شود و لذا نامه به شورای عالی حل اختلاف قوا ارسال شد که در آنجا در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود ندارد، اضافه کرد: آنچه که مهم است و رهبر معظم انقلاب همیشه بر آن تاکید دارند، اجرای قانون است و این قانون نیز حتما باید پیاده شود.