مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

دوره آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی

دوره آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی

جلسه دوم دوره امر به معروف و نهی از منکر با حضور مبلغات و طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران در مجتمع کوثر برگزار شد.

thumb_268031

به گزارش روابط عمومی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران،‌  رابط خبری مجتمع کوثر از برگزاری جلسه دوم کارگاه آموزشی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با حضور طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان تهران خبر داد.د.

مونا مسجد ی خاطر نشان کرد: در این کارگاه، استاد تقوی و خانم جنگ روی، به ادامه مباحث امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

تقوی،  با اشاره به آیه ۱۶۵ سوره اعراف به بهانه تراشی‌های قوم ثمود برای عمل نکردن به دستورات الهی اشاره کرد و گفت: خدا به کسانی که به قوم ثمود نهی نمی‌کردند و و آنهایی که خلاف دستور الهی عمل می‌کردند دو صفت ظالم و فاسق را نسبت داده است و خداوند بلا را از کسانی که دیگران را نهی می‌کردند دور داشت.

این استاد، با مطرح کردن سؤال شرکت در مجلس گناه جایز است یا خیر؟ پاسخ داد: اگر شرکت کردن ما اثر گذار است برای کم شدن گناه جایز است و اگر شرکت کردن ما باعث اثر پذیری خودمان می‌شود و آماده برای انجام گناه می‌شویم جایز نیست.

وی، در ادامه اظهار داشت: ا زمهم‌ ترین شرایط امر به معروف و نهی از منکر عبارت است ازعلم به معروف و منکر،احتمال تأثیر، استمرارگناه و عدم مفسده، که می‌توان از مفسده‌های اهم به ضرر به اصل دین، ضرر به دین من، ضر ر جانی، ضرر آبرویی، ضرر مالی اشاره کرد.

استاد این کارگاه، مچ گیری و سرزنش و افشاگری و تعلیم و ارشاد جاهل و تذکر و تنبیه غافل و… را جزء تعریف امر به معروف و نهی از منکر ندانستند.

گفتنی است، این جلسه ۸ تیر ماه جاری در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.