مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

حمایت قانونی از ضابطین امر به معروف افزایش می یابد

حمایت قانونی از ضابطین امر به معروف افزایش می یابد

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: حمایتهای قانونی از ضابطین امر به معروف و نهی از منکر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، غلامعلی صادقی، در همایشی با عنوان “امر به معروف، تحکیم بنیان خانواده” در مشهد افزود: در قانون جدید آیین دادرسی کیفری که از ابتدای تیر ماه آتی اجرایی می شود حمایت قضایی بیشتری نسبت به گذشته از مجموعه بسیج، سپاه و ضابطین آنها شده است. اجرایی شدن قانون جدید و افزایش حمایت از ضابطین امر به معروف به تقویت این فریضه الهی در جامعه می انجامد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: ضابطین فعال در بسیج و سپاه در مسائل اقتصادی، اخلاقی و نظیر آنها از درصد سلامتی بالایی برخوردار هستند لذا دادگستری با تمام توان از آنها حمایت می کند. اکثر پرونده های طلاق و جرائم قضایی نظیر قتل و نزاع ریشه در بی حجابی و تزلزل اخلاق در خانواده ها دارند. شبکه های مجازی و ماهواره ای نیز با ترویج رفتارهای خارج از ضابطه و قانون باعث تخریب کانون خانواده می شوند. از آنجا که امر به معروف تحکیم بنیان خانواده، جامعه و کشور را به همراه دارد باید برای تقویت آن تلاش کنیم. حجاب نوعی جهاد است و زنان ایران اسلامی با پوشش مناسب و حفظ حجاب حامی و پاسدار راه و خون شهدا هستند.

حجت الاسلام مهدی عابدی، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه حمزه(ع) نیز در این همایش گفت: ۸۰ درصد زنان و دختران جامعه باحجاب هستند. تقویت دین سبب افزایش آرامش در جامعه است. بدحجابان به اخلاق جامعه شبیخون می زنند و بدحجابی ظلم به خون شهدا است. دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در عصر کنونی و در جبهه جنگ نرم می کوشند با ترویج بی عفتی در جامعه اعتقادات مردم و پایه های نظام را سست کنند، در همین راستا از طریق شبکه های ماهواره ای به ترویج بی حجابی و تهاجم فرهنگی می پردازند. فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اجرا شود و در بوستان های سطح شهر تقویت شود.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده