مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نباید با مسئله امر به معروف و نهی از منکر مقطعی برخورد کرد

نباید با مسئله امر به معروف و نهی از منکر مقطعی برخورد کرد
برادر سردار شهید جعفر جنگروی، قائم مقام لشگر۱۰ سید الشهدا و شهید علی جنگروی گفت: نباید با امر به معروف مقطعی برخورد کرد. متاسفانه از ابتدا به این مسائل مقطعی نگاه شد و مدتی کار به سازمان‌ها و نهادهایی واگذار و بعد دوباره موضوع رها شد.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، اکبر جنگروی، با اشاره به لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این فریضه جزء فروع دین ماست و باید در تمام زمینه‌ها به شکل مناسب اجرا شود. بدحجابی، فسادهای مالی و اداری در جامعه و… همگی از مظاهر کم توجهی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. باید دستگاهی مسئولیت آن را قبول کند و مسئولین به فکر نهادینه کردن آن باشند. مجلس شورای اسلامی کارهایی انجام داد و مصوبه امر به معروف  و نهی از منکر را تصویب کرد. اما این کافی نیست و باید برای اجرای آن اقدام کرد. مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای سازماندهی شود تا در جامعه با متخلفین هم به صورت شرعی و هم قانونی در این زمینه برخورد شود.

وی افزود: نباید با این قضایا مقطعی برخورد کرد. متاسفانه از ابتدا به این مسائل مقطعی نگاه شد و مدتی کار به سازمان‌ها و نهادهایی واگذار و بعد دوباره موضوع رها شد. بعد از چندین سال که این بیماری دوباره عود می‌کند دوباره مسئولین درصدد آن برمی‌آیند که حرکت‌هایی مقطعی برای بهتر شدن اجرای امر به معروف انجام دهند. در حالیکه اگر از ابتدا این موضوع نهادینه می‌شد قطعا در فرهنگ جامعه اثرگذار بوده و اثر آن امروزه به خوبی مشاهده می‌شد. مسئولین باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهمیت زیادی بدهند. این همه خانواده شهید و ایثارگر در این جامعه زندگی می‌کنند و همگی از رواج بدحجابی ها نگران هستند.

جنگروی در ادامه تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها توصیه هایی در این زمینه داشته‌اند و این مسائل را به مسئولین همواره گوشزد کرده‌اند، اما مسئولین هنوز نتوانسته‌اند به خوبی این موضوع را در جامعه نهادینه کنند. برای رسیدگی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر چه راهکاری بهتر از صحبت های رهبری. اما باید گوش شنوا هم وجود داشته باشد و مجری های خوبی این مطالب مهم را به مرحله اجرا دربیاورند. همه صحبت های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب سراسر پند و اندرز است و هر کدام می‌تواند راهگشای خوبی برای این مشکلات باشد. خواسته ما این است که به طور جدی به این قضایا نگاه شود وگرنه نمی‌توان آینده خوبی را متصور شد و این برازنده مملکت ما که این همه شهید برای زنده نگه داشتن این ارزش ها داده است، نیست.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده