مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر، حقی در سوره عصر

امر به معروف و نهي از منكر، حقي در سوره عصر

عضو ستاد احیای امر به معروف ونهی ازمنکر استان اصفهان گفت: عالمان دین که در دنیا امر به معروف ونهی از منکر نکرده اند در آخرت با بوی متعفن به صحرای محشر وارد می شوند.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، مریم صلصالی عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان گفت: آیات زیادی از قرآن کریم (انعام/۶۹، مائده/۷۹، لقمان/۱۷) درباره مسئله امر به معروف و نهی ازمنکر نازل شده است که دلالت بر اهمیت این موضوع می کند.

وی ضمن تبیین بعضی از احکام و شیوه های انجام این فریضه الهی  افزود: قبل از اینکه انسان به این امر اقدام نماید، باید خود امر به معروف و نهی از منکر را کاملاً بشناسد، شرایط آمرین به معروف و ناهیان از منکر را بداند و بدون آگاهی از این اصول، ارشاد نکند، زیرا نتیجه عکس می دهد. حقی که در آیه آخر سوره عصر  وارد شده شامل واجبات، دیون، حدود و اعتقادات می باشد که یکی از مسائل در باب حدود همین امر به معروف ونهی از منکر است. پس با استناد به این آیه مؤمنانی که عمل صالح انجام می دهند، باید حق را بیان کنند و در این راه تلخی هایی وجود دارد که با صبر در این راه انشالله به مقصود می رسند.

وی خاطر نشان کرد: اعمال انسان به دو گروه تقسیم می شود، اعمال فردی که نتیجه و اثر آن فقط برای خود فرد است و اعمال اجتماعی که آثار آن جامعه را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. حجاب یک مسأله اجتماعی است که اکنون آشکارا زیر پا گذاشته می شود و شاید یکی از علت های این مسأله را می توان ناآگاهی از اثرات حجاب و بی حجابی برشمرد که خانواده ها این موضوع را برای فرزندان اثبات و تشزیح  نکرده اند. باید علاوه بر تمام شرایط امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب از لحاظ روحی شرایط پذیرش را نیز داشته باشد.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده