مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش بیشتری شود

باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش بیشتری شود

رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان جیرفت گفت: باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، احمد سعیدی در جلسه ستاد نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است و این مهم سیره و مشی تمام پیامبران در ادوار مختلف بوده است. عمران، آبادانی و سایر توسعه و پیشرفت‌هایی که در جامعه داریم از نتایج امر به معروف و نهی از منکر است و اگر امروز در جهان و جامعه بشری جنگ و هرج و مرج فرا گرفته ریشه آن‌ها به انجام این فریضه الهی بر می‌گردد و با ابراز تأسف اهل ایمان وظیفه و تکلیف خود را در این زمینه به خوبی انجام نمی‌دهند.

سعیدی خاطرنشان کرد: باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش بیشتری صورت گیرد و بزرگترین معروف صیانت و پاسداری از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و بزرگترین منکر تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی است. اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن شود، معلوم خواهد شد که یکی از شیرین‌‏ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‏‌های تعامل اجتماعی، همین امر به معروف و نهی از منکر است و برای شناخت بهتر امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن باید به مصادیق و حدود آن در حوزه‌های مختلف زندگی توجه کنیم.

سعیدی ابراز داشت: قرآن کریم بارها مسئله امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه ویژه برای جامعه اسلامی بیان کرده است و آن را یک دستور مهم و سرنوشت‌ساز برای ساختار مبانی فرهنگی و اجتماعی و همبستگی اسلامی به حساب آورده و این بیانگر جایگاه والای این فریضه الهی در قرآن کریم است. هر کجا بحث نماز مطرح باشد در کنار آن امر به معروف و نهی از منکر مطرح است و مهم‌ترین امر برای مسلمانان اقامه نماز است که باید با حرکت و فعالیت خود و دیگران را به این تکلیف الهی هدایت کنیم.

سعیدی اظهار داشت: از آنجا که اجرای این دو فریضه یک وظیفه همگانی است، جا دارد که هر انسانی با توجه به شرایط خود در این موضوع ملی و همگانی از هیچ تلاشی فروگذار نکند. در کشور ما طی ۳۵ ساله گذشته اقدامات قابل توجهی در ابعاد مختلف صورت گرفته است و مسلمانان در طی سال‌های متمادی ‌حضور باشکوهی در نماز جمعه داشته‌اند و ملت فهیم و ولایتمدار با‌ این حضور گسترده قدرت و اقتدار خود را به دشمنان نشان دادند. این تجلی حضور مردم نشان از وحدت و همدلی دارد و امیدواریم بتوانیم این فریضه الهی را که استمرار راه انبیا و پیامبران است، ادامه دهیم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز عرضه قلیان در سطح شهر بیان داشت: باید اقدامات لازم در راستای جلوگیری از مصرف این مواد مضر که سلامتی مردم را دچار مشکل می‌کند، صورت پذیرد و مسئولان مربوطه با افراد متخلف برخورد و این مراکز تعطیل شوند. در همین راستا این هفته در نماز جمعه از پزشک متخصص در زمینه مضرات استعمال قلیان دعوت به سخنرانی می‌شود تا به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده