مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پُرکردن خلاء امر به معروف از مهدکودک ها

پُرکردن خلاء امر به معروف از مهدکودک ها

برای از بین بردن خلاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید از مهد کودک ها شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، حجت الاسلام مسعود راعی دهقی در همایش روش های کاربردی امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه اصفهان برگزار شده بود، با اشاره به خلاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: برای از بین بردن این خلا باید از نگاه های پایین دست نظیر مهد کودک ها شروع کنیم.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این همایش یک سال تلاش شد و حدود ۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: در این بین ۴۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که محتوای ۱۲ مورد آن در قالب سخنرانی و ۵ مورد آن در قالب پوستر عرضه می شود.

دبیر علمی این همایش در زمینه مقاله برتر که حول محور پیشگیری ارائه شده بود، بیان کرد: بهترین راهکار برای ترویج آموزه های دینی در جامعه پیشگیری است چرا که این روش بسیار کم هزینه بوده و بهترین و سهل ترین رویکرد مدیریتی را شامل می شود.

وی تصریح کرد: اگر نیم نگاهی به آموزه های قرآنی داشته باشیم متوجه می شویم که نگاه قرآن در حوزه این فریضه اجرا کردن یک روش فردی نیست بلکه عملیاتی کردن آن به صورت جمعی است. قرآن امر به معروف را با امت گره زده و حرکت امت برای انجام این فریضه شخصه هایی دارد که عقلانیت، هم افزایی، تعدی و علم گرایی به مسئله با یک حرکت جمعی مومنانه از آن دسته می باشند.

وی بر لزوم حرکت صحیح که آثار مثبت آن بیشتر از آثار منفی باشد تاکید و ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر سنگ بنای تمام فرایض است. اگر قرار است مدنیت اسلامی به اوج خود برسد باید از امر به معروف شروع کنیم که برای انجام آن همه به صورت جمعی مشارکت داشته باشند.

وی در نهایت از حمله وحشیانه آل سعود به یمن به عنوان بزرگترین منکر سال جاری یاد کرد و گفت: با وجود اینکه اعراب حرمت ماه رجب را نگه می داشتند اما امسال بر این منکر دامن زدند.

حجت الاسلام علیرضا امینی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این همایش گفت: جمهوری اسلامی خود یک معروف است و همه افراد جامعه به ویژه حاکمانی که با آن مخالفت می کنند باید نهی شوند.

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر مهربانی در میان است نه بازدارندگی، افزود: امر به معروف زیباترین جلوه حاکمیت دینی در اصلاح محیط است که به اصلاح جامعه و خانواده می انجامد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: رسول خدا در روایتی سلمان به سلمان فرمودند که روزی خواهد رسید که مردم منکر را معروف بدانند و معروف را منکر که روز مسخ فطرت ها و وجدان ها است.

وی افزود: در حال حاضر فضای محبت آمیز گفتگو به منظور امر به معروف و نهی از منکر جوانان توسط بزرگترهای هر خانواده ضروری است.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده