مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

آیا سخنان دکتر روحانی تقویت امر به معروف است؟

آیا سخنان دکتر روحانی تقویت امر به معروف است؟
این تعابیر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور و عضو مجلس خبرگان تعجب آور و دور از انتظار است. طرح این گونه مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیا در جهت تقویت این دو فریضه الهی است یا تضعیف آن؟ از شخصیت انقلابی و مجتهدی همچون دکتر روحانی انتظار می‌رود در بیانات خود دقت بیشتری داشته باشند که مورد سوء استفاده فرصت-طلبان و بدخواهان قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، محمد بومیان معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی نسبت به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: نیروی انتظامی اگر اسلام را اجرا نکند، قانونی نیست.

وی درباره سخنان روحانی مبنی بر اختصاص نهی از منکر به برخی از خیابانها و علیه زنان گفت: نهی از منکر وظیفه دینی است و انجام آن در هر سطح و موضوع در جامعه اسلامی ما افتخار دارد نه تأسف. عدهای که رئیس جمهور مورد خطاب قرار داد، دلسوزان انقلاب و اینجامعه هستند که برحسب وظیفه دینی اقدام کردهاند و متأسفانه به جای حمایت، مورد تعرض واقع شده و در مواردی مصدوم گردیده و یا به شهادت رسیدهاند و چنین قضاوتی درباره آنان انصاف نیست. بومیان با اشاره به سخن رئیس جمهور که بزرگترین منکر را در کشور بیکاری و کم آبی و بزرگترین معروف را در جامعه توسعه خوانده بود گفت: رئیس جمهور محترم بزرگترین منکر را کمآبی و بیآبی معرفی کرد! به نظر میرسد منظورشان «اسراف» بوده که در این صورت منکر مهمی را مورد اشاره قرار دادهاند و مردم باید در مصرف این مایه حیاتی صرفه جویی کنند. ولی کمآبی و بیآبی «منکر» نیست، بلکه «معضل» است و بخشی از مسئولیت آن هم برعهده دولت است. معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی در جوار حرم مطهر رضوی محورهای مهمترین معروفها و منکرها را تعیین فرمودند. ملت و دولت به عنوان سربازان ولی فقیه موظف به اطاعت از رهبری و حرکت در مسیری هستیم که ایشان تعیین میکنند. بومیان افزود: آیا طرح معضل بیآبی به عنوان منکر، پایین آوردن سطح منکر و معروف نیست؟

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی همچنین با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشت: این تعابیر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور و عضو مجلس خبرگان تعجب آور و دور از انتظار است. طرح این گونه مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیا در جهت تقویت این دو فریضه الهی است یا تضعیف آن؟ از شخصیت انقلابی و مجتهدی همچون دکتر روحانی انتظار میرود در بیانات خود دقت بیشتری داشته باشند که مورد سوء استفاده فرصت-طلبان و بدخواهان قرار نگیرد.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه در پایان تأکید کرد: امروز دل و زبان ملت شهیدپرور و قهرمان ایران اسلامی به دنبال حاکمیت ارزشهای اسلامی اعم از اصل و فرع در جامعه است و آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی که برای پاسداری از اسلام و ارزشهای آن سوگند یاد کرده، شایسته است درسال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» همدل و همزبان با ملت شریف در جهت تقویت این دو فریضه الهی و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حرکت نماید.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده