مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف به دستگاه‌ها

ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف به دستگاه‌ها

مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که توسط مجلس تصویب شده است به زودی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر و احیای آن یکی از موضوعاتی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی با بیان اینکه همواره این دغدغه وجود داشته که برای احیای امر به معروف و کاهش منکرها چه راهکارهایی می‌توان در پیش گرفت، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید ۱۵ معروف و ۶ منکر مهم را مطرح کردند که راه‌های زیادی برای کاربردی کردن این موارد وجود دارد.

مشاور دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه نظراتی که برخی خواص و دستگاه‌ها ارائه می‌دهند نشان دهنده این است که هنوز به جایگاه مطلوبی در این زمینه دست پیدا نکرده‌ایم، تصریح کرد: برای اجرایی کردن و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در گام نخست هر یک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در داخل هر دستگاه و ارگانی که مشغول فعالیت هستند می‌توانند مروج این فریضه الهی باشند.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: تشخیص، تکریم، تذکر دلسوزانه و تشکر از جمله بایدهای امر به معروف و نهی از منکر و در مقابل، تجسس، تکبر و تهدید از جمله نبایدهای امر به معروف و نهی از منکر است که باید مورد توجه آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار گیرد.

توانایی یادآور شد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط مجلس تصویب شده و از طریق ریاست مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ارائه شده است که با ابلاغ این قانون به دستگاه‌های اجرایی در آینده‌ای نه چندان دور نسبت به اجرای این قانون اقدام می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده