مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نگرانی آیت الله نوری همدانی از وضعیت حجاب

نگرانی آیت الله نوری همدانی از وضعیت حجاب
یکی از مراجع عالیقدر شیعیان بر لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند و وضعیت حجاب و عفاف را یکی از دغدغه های جدی مردم متدین و انقلابی دانستند.

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، آیت الله العظمی نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم توجه بیش از پیش به مقوله عفاف و حجاب در کشور تاکید کردند و افزودند: مراجعات مکرر و نامه‌های زیادی به دفتر ما ارسال می‌شود که حاکی از گلایه‌مندی مردم متدین از وضعیت حجاب در کشور است. حجاب از ضروریات دین است و امروز بحث حجاب به یکی از دغدغه‌های جدی ما و متدینین تبدیل شده و باید برای اصلاح این وضعیت به فکر باشیم. البته ما معتقدیم بی‌حجابی نیست بلکه بدحجابی است، اما همین وضعیت هم زیبنده نیست و با توجه به در پیش بودن فصل گرما باید دقت بیشتری در این راستا صورت گیرد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به فرمایشات مولا علی(ع) در نهج البلاغه، امر به معروف و نهی از منکر را از اعظم فرائض ذکر کردند و با ابراز تاسف از بی‌توجهی به این فریضه الهی، خواستار احیای آن در جامعه شدند و تأکید کردند: همه باید در قبال منکرات حساس باشند و کسی نمی‌تواند در این زمینه شانه خالی کند، البته امر به معروف و نهی از منکر مراتب و شرایط خاصی دارد که باید به آن توجه و مطابق آن عمل شود.
امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده