مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چه کسانی موظف به اجرای امر به معروف می‌باشند؟

چه کسانی موظف به اجرای امر به معروف می‌باشند؟

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده دکتر روحانی در همایش فرماندهان ناجا پیرامون امر به معروف و نهی از منکر نکاتی را بیان داشت. علی رغم تأکیدات اسلام به فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر، شبهاتی در کلام آقای رئیس جمهور وجود دارد و این است که از منظر ایشان قانون و مقررات اجرایی در جامعه از آئین اسلام جدا هستند و متأسفانه این موضوعی است که برخی از دگراندیشان فراری آنسوی آبها از آن دم می‌زنند.

با توجه به جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در اسلام که همه مسلمانان به این فریضه مهم دعوت شده ­اند؛ سخنان امروز روحانی در همایش فرماندهان ناجا مغالطه و سوء برداشت نادرستی از سوی عالی­ترین مقام اجرایی کشور است.

در حالی که از سوی رهبر انقلاب سال همدلی و همزبانی مطرح شده است مایه تاسف است که یک طلبه و فردی که عضو کارگروه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد برداشتهای جدیدی از این فریضه داشته باشد. به نظر می رسد ورود رئیس جمهور به این موضوع کاملا ناشیانه و بی موضوع است. چرا که اگر «پلیس موظف به اجرای اسلام نیست» چه کسی مسئولیت آن را بر عهده گیرد.

قطعاً برای اجرای این فریضه از کارمند و کارگر در حد بضاعت باید توقع داشت. از طرفی مگر قانون در کشور ما چیزی جز اسلام است و اگر قانونی در کشور تصویب شود که مغایرت با اسلام داشته باشد، اجرا می شود؟

به نظر می­رسد رئیس جمهور که خود را استاد امنیت ملی می­داند کمتر فرصت تأمل در فقه و قوانین اسلامی را داشته است. چرا که ذات پایداری و دوام اسلام به زنده نگه داشتن چنین فرایض دینی چون امر به معروف و نهی از منکر است. روحانی سخنانی را مطرح می­کند که به چهره اسلامی وی خدشه وارد می­شود. چرا که اینگونه اظهارات وجهه علمی آقای رئیس جمهور در مجامع علمی و حوزوی­اش را مخدوش می­کند.