مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف هنر تذکر زبانی است

امر به معروف هنر تذکر زبانی است

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده از پایگاه هاجر حوزه ۱۱۶ تبارک ناحیه قدس، صبح روز پنج شنبه سوم اردیبهشت ماه، به همت حجت الاسلام و المسلمین کریمی معاون تعلیم و تربیت ناحیه قدس دوره ضابطین قضایی ویژه سرگروه های شجره طیبه صالحین با حضور عبدی کارشناس ادیان در حسینیه شهدای گمنام ناحیه قدس برگزار شد.

عبدی کارشناس ادیان با بیان اینکه امر به معروف هنر تذکر زبانی است، بیان کرد: تذکر زبانی دارای اصول و قوانین کلی ای می باشد که باید این قوانین به صورت کامل رعایت شود تا نتیجه اش اثر بخش باشد. امر به معروف باید از روی خیر خواهی و با احترام گذاشتن به شخصیت و فهم و شعور انسان ها باشد. همچنین استفاده از ادبیات محترمانه و اکرام شخصیت مخاطب در کلام بسیار مهم است. از دیگر قوانین تذکر زبانی شناخت معروف و منکر و آگاهی دادن نسبت به معروف و منکر به مخاطب است و داشتن صبر در این راه بزرگترین هنر است.

عبدی مراحل اجرای امر به معروف و نهی از منکر را اینگونه بیان کرد: وقتی منکری را مشاهده کردیم و تشخیص دادیم که منکر است باید امر و نهی خود را اجرا کنیم، اما باید طوری رفتار کرد تا مخاطب پذیرای حرف ما باشد، و بهترین راه برقراری ارتباط با سلام کردن است چرا که سلام کلید ارتباط و گفتگو است، بعد از برقراری ارتباط باید با صراحت و جدیت بدون خجالت کشیدن و با متانت و احترام تذکر داد. هنگام تذکر زبانی باید در مقابل واکنش مخاطب صبور بود و با نرمی و مهربانی با وی صحبت کرد تا منجر به درگیری نشود.