مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استاد ماندگاری در مراسم شهدای امر به معروف: بخاطر انسانیت امر به معروف کنیم

استاد ماندگاری در مراسم شهدای امر به معروف: بخاطر انسانیت امر به معروف کنیم

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده شام شهادت امام هادی علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی محمد حسین پویانفر در مسجد امام حسین علیه السلام برگزار شد.

IMAGE635653893159497225

استاد ماندگاری در این مراسم گفتند: خداوند شاخصۀ موفقیت یک نظام اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر اعلام می کند. امر به معروف و نهی از منکر را معنی کنیم. ما بی خبر هستیم. ما در ساعات مختلف زندگی امر به معروف و نهی از منکر را رعایت می کنیم. در خانواده های ما تذکرات پزشکی هست. مثلاً می گوییم: چربی نخور، چربی خون داری. نمک نخور، فشار خون داری. سبزی بخور برایت مفید است. شیر بخور. این تذکرات که قانون را رعایت کن، امر به معروف و نهی از منکر است. فرماندۀ پادگان در پادگان تذکراتی می دهد پس این هم امر به معروف و نهی از منکر در حوزۀ نظامی است.

IMAGE635653893160137262

ایشان در ادامه بیان کردند: معروف یعنی آنچه که به نفع ماست. منکر یعنی آنچه که به ضرر ماست. هر کدام از مثال های گفته شده که امر و نهی هایی است را بزرگان وضع کردند. مهمانداران در هواپیما امر به معروف و منکر امر و نهی می کنند. هم خودشان عمل می کنند و هم به ما تذکر می دهند. این معروف و منکرها را مهندسین برای ما گفته اند که اگر رعایت نشوند، پرواز خطرناک و کنسل می شود. حرف خدا بالاتر است یا حرف مهندسین پرواز؟ قطعاً حرف خدا. خداوند به حجاب امر کرده است. حجاب کنید که پروازتان خطرناک و کنسل نشود.

IMAGE635653893161227324

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به معانی امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشتند: معروف یعنی آنچه به نفع دنیا و آخرت ماست. منکر یعنی آنچه به ضرر دنیا و آخرت ماست. من و شما متوجه نمی شویم. آیه ۴۵ سوره احزاب: ” یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً ” ای حبیب ما به تو عینکی داده ایم که تا آخرت را میبینی. معروف جادۀ بهشت است و منکر جادۀ جهنم. ای مردم اگر کسی از جادۀ خوب و منفعت داری با خبر باشد و به کسی نگوید نامردی نکرده است؟ کسی چاله ای در خیابان ببیند و به مردم نگوید، نامردی نکرده است؟ امر به معروف یعنی آدرس بهشت و اگر این آدرس را ندهی یعنی نامردی کرده ای. نهی از منکر هم آدرس جهنم است.

IMAGE635653893165287556

ایشان در پایان گفتند: متأسفانه دشمن امر به معروف را موجود ترسناکی جلوه داده است. امر به معروف یعنی آدرس بهشت دادن. نهی از منکر یعنی هشدار. آدم عاقل از پرتگاه فرار می کند. قرآن هم می گوید: منکر پرتگاه است. هر کسی منکر انجام دهد به مرحلۀ حیوانیت سقوط می کند. منکر کثافت است. منکر آتش است. تمام مشکل ما این است که شیطان منکر را تزئین می کند. منکر آتش است. امر به معروف آن معنای عقلانی و عرفی است که هم در زندگی رعایت می کنیم. اگر معروف و منکرهای مردم را رعایت می کنیم پس معروف و منکرهای خدا را هم به طریق اولی رعایت کنیم. من و شما انسان هستیم. وقتی سنگی به سمت چشمانم می آید، دست من ناخودآگاه چشمم را می گیرد که ضربه ای نخورد. بخاطر انسانیت مان امر به معروف و نهی از منکر کنیم. کسانی که امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند یک علامت سوال بزرگ کنار انسانیتشان می نشیند.

IMAGE635653893170767870

در ادامۀ این مراسم کربلایی محمد حسین پویانفر به روضه خوانی پرداخت.